Clínica Girona celebra divendres 11 de maig una Diada Solidària de la Infermeria amb gospel a cappella

Del 10/05/2012 al 10/05/2014
De 5 a 7 de la tarda, a la Plaça Miquel Santaló, en suport del col·lectiu de dones “La Cata”, que cusen els “Coixins del Cor” de forma altruista per les dones operades de cirurgia mamària

Hi haurà taules solidàries de les entitats: ADC (Associació de Diabètics de Catalunya), AMARG (Associació de Malalts Renals de Girona), i GICOR

Entre les 6 i les 7 de la tarda hi haurà un recital de gospel a cappella a la Plaça, amb l'actuació del Cor Gospel Kerigma de Girona

Diada Solidària Infermeria
La Infermeria de Clínica Girona sortirà a la Plaça Santaló aquest divendres 11 de maig per celebrar una Diada Solidària a favor de les dones del col·lectiu “La Cata” del Pont Major, que cusen els coixins del cor per les dones operades de cirurgia mamària.

El servei d'Infermeria de Clínica Girona ha volgut aquest any commemorar la Diada Internacional de la Infermeria, amb aquesta Diada Solidària que comptarà, com a reclam, amb una actuació musical a cappella del Cor Gospel Kerigma de Girona.

Entre les 5 i les 7 de la tarda del divendres 11 de maig hi hauran instal·lades a la Plaça Miquel Santaló unes taules solidàries de les entitats: ADC (Associació de Diabètics de Catalunya), AMARG (Associació de Malalts Renals de Girona), i GICOR, que faran promoció de les seves activitats i donaran el seu suport a les dones del col·lectiu “LA CATA”, que també disposaran d'una taula on mostraran com cusen els “Coixins del cor” i explicaran la història d'aquesta iniciativa.

El Servei d'Infermeria de Clínica Girona serà present també a les taules, on es prendrà la pressió arterial i també es miraran les glicèmies (presència de sucre a la sang) de manera gratuïta a tothom que vulgui.

VEUS SOLIDÀRIES

El Cor Gospel Kerigma Girona es va formar l'any 2004, a partir de la Gira Gospel is Life que va visitar Girona, Banyoles i Blanes. Un centenar de persones assistents als concerts de l'esmentada gira es van interessar per formar part pel projecte Cor Gospel Girona, impulsat per Alberto Salomone, el seu director, que compta amb més de 30 anys d'experiència en la direcció coral, i assistit per Graciela Menzano en tècnica vocal. Canten en català, castellà i anglès, temes espirituals negres i clàssics del gospel tradicional i contemporani. Han participat en nombrosos actes benèfics, i una de les grans riqueses del grup és la diversitat dels seus membres que tots comparteixen una passió comuna: l'amor per la música gospel.

ELS CORS, PROTAGONISTES

La Diada Solidària del Servei d'Infermeria de Clínica Girona estarà centrada aquest any en donar suport a les dones del Taller de Patchwork que integren el col·lectiu “La Cata”, del Pont Major, que cusen de manera altruista els “Coixins del Cor”. Clínica Girona va començar precisament esquats any 2012 a repartir aquests “Coixins del cor” entre les dones operades de cirurgia mamària.

El coixí del cor, anomenat així no només per la seva forma, sinó per la filosofia que hi té al darrera, es dóna de manera gratuïta a la persona operada de mastectomia i serveix per alleugerir el dolor i el malestar postoperatori. El coixí se situa sota el braç per poder descansar i seure, evitant danyar els músculs de l'espatlla i que el braç s'infli a causa de les glàndules. Les pacients asseguren que disminueixen el pes i la inflor del braç. Poden ajudar-se amb el coixí sense tocar ni recolzar-se en la ferida directament. És essencial per poder dormir sobre el costat operat, i útil per a viatjar amb cotxe o autobús, a més d'evitar qualsevol cop accidental en aquesta zona.

LES ALTRES ENTITATS QUE SE SUMEN A LA DIADA

L'ADC, l'Associació de Diabètics de Catalunya, és una entitat que aplega tant diabètics com tutors de nens diabètics, familiars i col·laboradors sensibilitzats per algun motiu amb els problemes que deriven d'aquesta carència. Es troba totalment desvinculada de qualsevol ànim de lucre, ideari polític o religiós. La seva principal finalitat és l'ajut i la defensa del diabètic. Els objectius de l'ADC són informar, consellar, ajudar i defensar el diabètic. Igualment contribueix a impulsar la investigació, fomentar la qualitat de l'assistència pública i promoure la sensibilització de la resta de la societat de la problemàtica que afecta al diabètic i al seu entorn. L'ADC va ser creada l'any 1992 naixent de la fusió de 9 associacions de diabètics d'arreu de Catalunya.

GICOR. L'Associació Gironina de Prevenció i Ajuda a les Malalties del Cor, és una associació sense ànim de lucre que té per objectius: Fomentar i divulgar la prevenció i el control de les malalties de l'aparell circulatori; ajudar a controlar els principals factors de risc (hipertensió, colesterol, tabac, diabetis...); conscienciar la població, de manera especial la gironina, sobre la necessitat de crear hàbits cardiosaludables; fomentar l'autoestima després d'una malaltia cardíaca; realitzar activitats per millorar la qualitat de vida i col·laborar amb el Departament de Salut en la Planificació Sanitària.

AMARG. L'Associació de Malalts Renals de Girona és una entitat sense ànim de lucre, creada fa mes de 30 anys, que té entre els seus objectius bàsics estimular estaments públics i privats per facilitar i fomentar els trasplantaments. A més, vetlla perquè les persones que estan en procés de diàlisi rebin sempre el millor tractament amb les tècniques i serveis més avançats. Compta amb uns 300 socis.

Per a més informació:
Servei de Comunicació de Clínica Girona