L'Hospital de Terrassa va celebrar la jornada 'El potencial de la innovació en salut' amb la participació de Xiscat

Dimecres 05/12/2012

Jornada El Potencial de la Innovació en Salut

L'Hospital de Terrassa va acollir el passat dia 21 de novembre la jornada El potencial de la Innovació en Salut, organitzada pel Consorci Sanitari de Terrassa, amb la col·laboració de la Xarxa d'Innovació en Salut per Catalunya (XISCAT), i dirigida als professionals dels centres sanitaris, responsables de departaments de recerca i innovació i empreses relacionades amb el sector sanitari.

L'objectiu de la jornada era mostrar el potencial de la innovació en les entitats sanitàries, així com compartir experiències innovadores que s'han dut a terme en les entitats que agrupa XISCAT, la Xarxa d'Innovació en Salut per Catalunya (XISCAT) i oferir als assistents tallers pràctics sobre diferents aspectes del procés d'innovació en el marc del sistema sanitari.

La jornada va ser inaugurada amb una conferència magistral a càrrec de Xavier Ferràs, director del Centre d'Innovació Empresarial ACC1Ó, que va tractar sobre “La innovació com a factor clau de competitivitat”.

Posteriorment es van fer dues taules rodones amb els títols “En què podem innovar en les organitzacions sanitàries” i “La difusió i implementació de les innovacions en les organitzacions sanitàries” on es van presentar diferents projectes que havien dut a terme els centres sanitaris de XISCAT. També es van realitzar tallers pràctics simultanis sobre “Eines de creativitat per a resoldre problemes”, “Com es transformen les idees en projecte d'innovació”, i la “Disseminació i implementació de les innovacions”.

La directora d'Innovació del CST, Elena Medarde va destacar la importància d'impulsar la innovació en el sector sanitari per a gestionar el nostre propi canvi i transformació. La Sra. Ivon Landa, gestora de projectes del Parc de Salut, va intervenir també en la cloenda, destacant i agraint la col·laboració de tots els membres de la xarxa Xiscat en aquesta jornada.

En aquesta jornada van participar, a més de la Fundació Joan Costa Roma del CST com a organitzadora i anfitriona, tots les entitats integrants de XISCAT: Althaia-Xarxa Assistencial de Manresa, Fundació d'Osona per a la Recerca i l'Educació Sanitàries, Fundació Parc de Salut, Fundació Parc Taulí, Fundació Hospital Asil de Granollers, Fundació Mútua de Terrassa per a la Docència i la Recerca Biomèdica i Social; Fundació Privada Salut del Consorci Sanitari del Maresme, Fundació Privada Sant Antoni Abat del Consorci Sanitari del Garraf, Fundació Sanitària d'Igualada Consorci Sanitari de l'Anoia.

Tanmateix es va fer la cloenda del programa de sessions que s'ha realitzat al CST, al llarg de 2012, amb el títol “Descobrim el talent innovador del CST”. Aquestes sessions pretenien fomentar la cultura innovadora i oferir un espai als professionals per a presentar els projectes o iniciatives que s'estan duent a terme dins la institució.

Per a més informació:
Oficina de Comunicació