Presentació dels resultats de l'estudi de gelats artesans en pacients amb càncer i trastorns nutricionals

Del 24/04/2012 al 24/05/2014
L'Hospital de Sabadell, l'Hospital de Terrassa i el Dr. Francesc Casas, juntament amb la Fundació ALICIA i el mestre gelater Angelo Corvitto, han participat en l'estudi multicèntric

Consorci Sanitari Terrassa
L'Hospital de Terrassa del grup Consorci Sanitari de Terrassa (CST) acollirà demà dimecres 25 d'abril, en roda de premsa, la presentació dels resultats de l'estudi publicat, aquest any, a la Revista científica Clinical and Translational Oncology amb el títol “Gelats artesans adaptats com a suplement nutricional en pacients amb càncer: impacte en qualitat de vida (QLQ) i en nivells nutricionals.”

L'estudi, iniciat el desembre de 2005, és el primer que analitza de forma prospectiva i experimental els beneficis potencials de l'administració de gelats en pacients oncològics.

La col·laboració de la Fundació ALICIA i la Caixa de Manresa així com el subministrament, de forma totalment desinteressada, dels gelats per part del mestre gelater Angelo Corvitto, ha permès desenvolupar l'estudi.

A la presentació intervindran:

- Dr. Manel Balcells, director de l'Àrea del Coneixement del CST.
- Dr. Eugeni Saigí, cap del Servei d'Oncologia de la Corporació Sanitària Parc Taulí i director de l'Institut Oncològic del Vallès (IOV).
- Dra. Àngels Arcusa, cap del Servei d'Oncologia del CST i subdirectora del IOV.
- Dr. Francesc Casas, oncòleg radioterapèuta. Barcelona.
- Dra. Conxa León, psicooncòloga del IOV.
- Dra. Elena Roura, responsable del departament de Salut i bons hàbits alimentaris de la Fundació Alícia.
- Sr. Angelo Corvitto, mestre gelater.

Acte:

Dia: Dimecres, 25 d'abril de 2012