Acord per assolir el Conveni de la sanitat concertada

Dijous 14/05/2015
El plantejament patronal de destinar els recursos de l'increment de tarifes, recentment aprovat pel Departament de Salut, a la recuperació salarial dels treballadors del sector ha permès un ampli consens.

(Barcelona, 14-05-15)-. Les organitzacions empresarials Unió Catalana d'Hospitals, el Consorci de Salut i Social de Catalunya i l'Associació Catalana d'Entitats de Salut  han acceptat la proposta de mediació del president de la Comissió Negociadora per tal d'arribar a un acord en el Conveni del sector sanitari concertat (àmbit hospitalari, sociosanitari, atenció primària i salut mental), que afecta uns 60.000 treballadors al nostre país. En el mateix sentit, s'han pronunciat les organitzacions sindicals CCOO, UGT i SATSE.

El conveni ha estat negociat intensament en un context de dificultats econòmiques i s'ha desencallat un cop el Departament de Salut ha aprovat un increment de tarifes pels centres a partir de l'1 de maig.

El plantejament patronal de destinar íntegrament aquests recursos a la recuperació salarial dels treballadors dels sector, tal com recull la proposta del President de la Mesa Negociadora, ha permès arribar a l'acord per assolir el conveni de la sanitat concertada que tindrà una durada fins al desembre del 2016.

Les organitzacions assumiran l'esforç que suposa aquest conveni a més d'assumir amb recursos propis increments de despesa generats per la pujada de l'IVA, cotitzacions a la Seguretat Social i altres despeses de consums i fàrmacs, que s'hauran d'afegir a les malmeses economies de les entitats d'aquest sector.

València, 333
IHF 2017 - Full memberCreu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdica Acreditada. Veure més informació DNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001
Data última actualització: 22/10/2017