La Unió-CAPSS: Signat el VII conveni de la XHUP amb incorporació de millores suplementàries per als metges

Del 09/05/2006 al 09/05/2099
Els signants del pre-acord, assolit el 27 de març, van deixar oberta la possibilitat que el sindicat AMIC (Agrupació de Metges i Infermeres de Catalunya i SATSE) s'hi afegeixís la setmana vinent
Roda de premsa Acord VIIè Conveni de la XHUP, 9 de maig de 2006
Passades la 01.30 del matí, els signants van acceptar introduir en el conveni XHUP qüestions que s'havien pactat al marge de la mesa negociadora i en el context de les mediacions per la desconvocatòria de la vaga de metges.

La majoria de les reivindicacions de Metges de Catalunya figuraven ja en el pre-acord de març i l'última setmana d'abril les parts del conveni XHUP havien assumit pactes a què havien arribat el Departament de Salut, les patronals i MdC. El conveni recull, per exemple, un increment de més del 75% del preu de l'hora de guàrdia, una major clarificació en la qüestió de quins col·lectius mèdics tenen dret a l'accés a la Carrera Professional -i a les retribucions complementàries corresponents- o millores substancials en les condicions retributives i de jornada laboral per als MIR.

Pel que fa a les qüestions de darrera hora, sorgides de l'acord que ahir a la tarda va permetre la desconvocatòria de la vaga, es passa de variable a fixa la quantitat de 2.000€ prevista inicialment com a retribució d'incentius per objectius i es modifiquen novament, per donar més facilitats i ampliar el nombre de beneficiaris, les condicions d'accés a Carrera Professional.

Veient que el conveni de la Xarxa d'Hospitals d'Utilització Pública recull totes les reivindicacions dels metges, representants de Metges de Catalunya van expressar el seu interès a signar l'acord, en la seva qualitat de membres de la coalició AMIC, que agrupa MdC i el sindicat d'infermeria SATSE. Les patronals CHC/CAPSS i Unió Catalana d'Hospitals i els sindicats CCOO i UGT hi van estar d'acord i la signatura es va produir amb la previsió que dimarts vinent s'hi afegeixi la firma dels representants dels metges a AMIC.

Les representants del sindicat d'infermeria AMIC es van mostrar disconformes amb la solució a què s'havia arribat i van demanar temps fins a dimarts per decidir si ratifiquen o no el conveni.

El conveni de la XHUP és qualificat de fita històrica per tots els signants, tota vegada que compleix el mandat del Parlament de Catalunya en el sentit que calia equiparar les condicions laborals de tot el personal que treballa en el sistema públic de salut, sigui en hospitals concertats (XHUP) o de titularitat de l'ICS. Amb les noves condicions establertes al conveni, els professionals de la XHUP s'equiparen i en alguns casos (preu d'hora de guàrdia entre d'altres) superen les condicions de l'ICS.

Un altre aspecte important del conveni és que les parts es comprometen a traslladar-ne les condicions i beneficis als treballadors de l'atenció Primària, els Sociosanitaris i els centres de Salut Mental.

València, 333
IHF 2017 - Full memberCreu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdica Acreditada. Veure més informació DNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001
Data última actualització: 23/10/2017