La Unió Catalana d’Hospitals considera que el Reial Decret Llei 16/2012 vulnera el model de sistema nacional de salut universal i equitatiu

Del 10/05/2012 al 10/05/2014
  • La Unió aposta per mantenir un sistema de cohesió social i garant de la salut pública
  • Es dóna suport a la conselleria de Salut que demana que el Reial Decret es tramiti com a projecte de llei per tal de corregir-lo

La Unió Catalana d'Hospitals considera necessari corregir el Reial Decret Llei 16/2012 que preveu deixar sense atenció sanitària els immigrants sense papers a partir de l'1 de setembre i els majors de 26 anys que no hagin cotitzat. Només es garanteix l'atenció d'urgències, el part i l'atenció a menors.

L'associació empresarial defensa el sistema sanitari de cobertura universal del qual ens hem dotat com a societat que assegura els principis bàsics d'universalitat, equitat, eficàcia i qualitat en una situació d'especial duresa econòmica. El sistema sanitari és un factor clau de cohesió social i té un paper essencial en el manteniment de la salut pública.

Des de La Unió es dóna suport a la iniciativa de la conselleria de Salut i al Govern de la Generalitat de Catalunya que demana que el Reial Decret es tramiti com a projecte de llei per tal de corregir-lo.

L'informe Repensant el model sanitari català, presentat recentment per La Unió, recull 100 propostes per tal de reforçar-lo i fer-lo sostenible. L'informe recomana estudiar la introducció d'elements que regulin la demanda amb criteris d'equitat i que incentivin l'ús responsable de les prestacions i els serveis com es fa altres països. Cap ciutadà pot quedar exclòs del sistema per la seva situació legal o econòmica.

Data última actualització: 19/04/2024