La Unió diu que el 2006 és un any clau per a la reforma del sistema sanitari català i de l’atenció a la dependència

Del 04/04/2005 al 16/07/2006
“Si l'exercici del 2005 ha estat el dels plantejaments, el 2006 caldrà que sigui el de les realitzacions i resultats”, segons La Unió

Barcelona, 15 de desembre de 2005-. La Unió, la patronal catalana del sector sanitari i sociosanitari concertat, ha instat avui a que el 2006 sigui un any clau per a la sostenibilitat del sistema sanitari. Feliu Sucarrats, president de La Unió, ha manifestat que el sector privat i concertat ha de trobar en el 2006 el reconeixement en relació a la seva aportació als seus resultats sanitaris del país, i també a la seva contribució com a descompressor del sistema públic i cofinançador de la despesa sanitària”. Per la seva banda, Boi Ruiz, director general de l'entitat, ha afegit que "si l'exercici del 2005 ha estat el dels plantejaments, el 2006 caldrà que sigui el de les realitzacions i resultats, és a dir, la millora del finançament, la descentralització del sistema, la reforma de l'Institut Català de la Salut, l'acord d'homogeneïtzació de les condicions laborals, el pla d'inversions i un llarg etcètera que s'ha de concretar i materialitzar”.

Tant el President de La Unió, Feliu Sucarrats, com el Director General de l'entitat, Boi Ruiz, han fet aquestes declaracions avui, en el marc de l'Assemblea General Ordinària de La Unió, que ha tingut lloc a la seu de l'organització.

En el transcurs de l'Assemblea, La Unió ha destacat, entre els principals objectius de treball de cara al 2006, “la necessitat d'observar amb deteniment l'evolució del sistema públic concertat - empreses públiques i consorcis -, per tal de garantir els marges d'autonomia necessaris per a una gestió flexible i eficient”, ha remarcat el Dr. Boi Ruiz.

En aquest sentit, el director general de La Unió, ha afegit que, en l'entorn del sector sanitari sense afany de lucre, “s'haurà de reforçar, l'argumentari de la contribució a la gestionabilitat dels sistema des de les fundacions, les mutualitats, les ordres religioses i les entitats mercantils”.

Boi Ruiz, s'ha referit també a la necessitat de que “ el sector sanitari privat proveïdor de serveis públics ha de trobar en els concursos públics reconeixement a la seva experiència i bons resultats, atès que aquests resulten elements essencials de garantia per als ciutadans. Com també l'ha de trobar en relació a la seva aportació als seus resultats sanitaris del país, i també a la seva contribució com a descompressor del sistema públic i cofinançador de la despesa sanitària ”, ha apuntat.

En relació a la prestació dels serveis, la patronal catalana del sector sanitari i social ha instat a que el 2006 es resolgui la incògnita en relació a l'atenció a la dependència. “La provisió d'aquests serveis i els seus operadors han de ser valorats per l'aportació objectiva d'aquests que fan els ciutadans destinataris, sense altres consideracions discriminatòries ”, ha manifestat el Dr. Ruiz.

La Unió ha recordat també que, des dels seus orígens, i en concret al llarg d'aquest 2005, l'entitat no ha deixat de reiterar la necessitat d'aplicar mesures que limitin el creixement de la despesa, com definir un catàleg de prestacions de cobertura pública en base a criteris sanitaris de cost-eficiència i de substitució, la racionalització de la despesa farmacèutica amb el compromís de tots els agents implicats, la professionalització de la gestió i el govern eficient dels centres sanitaris i revisar la fiscalitat que suporten els centres sanitaris, especialment l'IVA i l'IBI. “En el proper exercici, des de la iniciativa de les entitats gestores de serveis sanitaris i socials continuarem, proposant tot allò que considerem necessari per a la sostenibilitat, l'eficàcia, l'eficiència i la finalitat del nostre sistema sanitari i d'atenció a la dependència”, ha afirmat el Sr. Feliu Sucarrats, president de La Unió.

Durant l'Assemblea, a part dels afers de tràmit, s'han aprovat el pressupost i el Pla de Treball per a l'exercici 2006. Entre les principals línies estratègiques per al 2006, La Unió ha destacat la necessitat de seguir promovent la transparència com a primer exponent d'excel·lència en la gestió sanitària i per això ha tornat a insistir en el fet que resulta imprescindible rendir comptes als ciutadans amb la creació d'una central de resultats autònoma i independent que avaluï la gestió i els resultats dels centres sanitaris alhora que els del conjunt del sistema.

La Unió és l'associació empresarial de referència de les entitats sanitàries i socials concertades de Catalunya, i actualment la formen 92 associats. Entre els seus objectius principals està el contribuir a oferir als ciutadans uns serveis de qualitat i amb seguretat mitjançant la gestió empresarial eficient i la sostenibilitat econòmica de les entitats prestadores de serveis sanitaris i socials, tant en el sector públic com en el privat.

València, 333
IHF 2017 - Full memberCreu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdica Acreditada. Veure més informació DNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001
Data última actualització: 23/10/2017