Les patronals i els sindicats signen un preacord sobre les condicions laborals i retributives del VII conveni de la XHUP

Del 28/03/2006 al 16/07/2006

·L'acord representarà l'homologació salarial retributiva en l'àmbit de la XHUP (Xarxa d'Utilització Pública) en relació a l'ICS (Institut Català de Salut)

·L'acord afecta a metges, infermeres, personal sanitari i no sanitari, és a dir, a tots els col·lectius

·Compromís de fer extensiu aquest acord a l'àmbit de l'atenció sociosanitaria i la salut mental

Barcelona, 28 de març de 2006-. Les organitzacions patronals Unió Catalana d'Hospitals i CAPSS (CHC) i els sindicats CC.OO, UGT i el sector d'infermeria del sindicat AMIC (Agrupació de Metges i Infermeres de Catalunya) han signat el preacord sobre les condicions laborals i retributives del VII conveni de la XHUP (Xarxa d'Utilització Pública) que significa l'assoliment de l'homologació salarial amb el personal del sector públic.

L'acord afectarà a metges, infermeres i personal sanitari i no sanitari, és a dir, a tots els col·lectius.

Totes les parts implicades en la negociació s'han compromès a fer extensiu aquest acord a l'àmbit de l'atenció sociosanitària i la salut mental.

Aquest preacord estableix importants millores retributives que majoritàriament aniran vinculades tant a millorar les prestacions dels serveis, la consecució d'objectius de qualitat assistencials i els sistemes de desenvolupament i promoció professional. El preacord també contempla mesures que impliquen un avenç molt significatiu en la conciliació del treball amb la vida familiar; la salut laboral i la prevenció de riscos, destacant la millora del tractament de la jornada de treball i mesures en matèria d'excedència i permisos per atendre necessitats familiars. A més a més, s'aborda una reivindicació històrica com és la millora de la retribució de l'hora de les guàrdies mèdiques fixant un increment d'un 75%.

Per a les patronals, la signatura del preacord del conveni de la XHUP representa un pas molt significatiu no només per la millora de les condicions laborals del personal sanitari d'aquest àmbit sinó també per l'assoliment de l'homologació salarial i retributiva.

Les organitzacions patronals destaquen l'esforç que s'ha fet des dels sindicats per tal d'arribar a un acord tot i que lamenten que finalment Metges de Catalunya no s'hagi sumat a causa de la vaga que han convocar des d'avui fins demà passat.

Per les entitats patronals, el debat de fons del malestar dels metges que ha derivat en una vaga convocada per tres dies (28,29 i 30 de març) no radica en motius sindicals sinó professionals que cal abordar des d'una òptica professional i no sindical i per tant, inabordable des del conveni col·lectiu.

En aquest sentit, les patronals estan treballant amb el Departament de Salut i altres entitats sanitàries per millorar l'encaix del professional mèdic en el sistema sanitari i estan disposades a negociar aspectes que no consideren tributaris de la negociació col·lectiva. El metge no és només un recurs sinó que és un pilar del sistema sanitari i com a tal de forma responsable i des de l'autoritat moral ha de poder tenir la capacitat de decidir i d'incidir en la participació, l'autonomia de la gestió clínica o la recerca.

València, 333
IHF 2017 - Full memberCreu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdica Acreditada. Veure més informació DNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001
Data última actualització: 19/10/2017