Manel Jovells, reconegut com a Economista d’Empresa 2015 pel Col·legi d’Economistes de Catalunya

Divendres 30/10/2015

Barcelona, 30/10/15.- Manel Jovells, president de La Unió Catalana d'Hospitals i director d'Althaia, Xarxa Assistencial Universitària de Manresa, Fundació Privada, va rebre ahir la distinció d'Economista d'Empresa 2015 del Col·legi d'Economistes de Catalunya. El guardó va ser entregat de la mà del degà de l'entitat, Joan B. Casas, i del conseller d'Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, Andreu Mas-Colell,  durant el Sopar dels Economistes 2015. Aquest acte va reunir més de 200 professionals de l'economia i l'empresa en el marc de la 20a edició de la Jornada dels Economistes, la qual se celebrarà el 6 de novembre.

El guardó a Manel Jovells ha estat concedit com a reconeixement de la seva etapa com a director general d'Althaia, Xarxa Assistencial Universitària de Manresa, Fundació Privada, des de 2014 “per haver aconseguit consolidar la unificació de centres sanitaris de Manresa i convertir-la en una xarxa assistencial i universitària de referència”. També s'ha valorat “la seva representativitat com a membre d'un col·lectiu de gestors que ha donat forma al model sanitari català i que ha estat i continua sent un model d'èxit reconegut”. El jurat ha tingut en compte la seva presència a la Unió Catalana d'Hospitals, desenvolupada a partir de 2011, “en ple període de crisi econòmica”. Així mateix, el jurat també ha tingut en consideració “la seva col·laboració amb el Col·legi” des que, el 1981, recent llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials, es va col·legiar.

Manel Jovells va rebre aquest reconeixement juntament amb altres professionals, com ara Salvador Alemany, president d'Abertis i de Saba Aparcaments, distingit amb el guardó de col·legiat de mèrit 2015 per la seva trajectòria professional, i el sociòleg Manel Castells, guardonat com a col·legiat d'honor 2015 per les seves aportacions a la sociologia urbana i les seves publicacions de referència en economia territorial i urbana. El premi al despatx professional 2015 va recaure en Lluís Mezquida, titular i fundador del despatx Mezquida Consultors i Associats de Tarragona, una organització reconeguda al llarg de 25 anys.

Durant el sopar també es fa fer entrega dels Premis Joan Sardà Dexeus 2015, atorgats per la Revista Econòmica de Catalunya. El premi al millor llibre d'economia ex aequo va ser per dos prestigiosos mestres: Jacint Ros Hombravella i Josep Lluis Sureda. A més, es va concedir el guardó Joan Sardà Dexeus a la millor trajectòria personal en la difusió de l'Economia a Margarida Moreno, periodista de El Punt Avui. Finalment, es va fer entrega dels millors expedients universitaris.

La Unió Catalana d'Hospitals és una associació empresarial formada per més de 100 entitats associades que aglutinen més de 500 centres, els quals generen uns 60.000 llocs de treball i tenen com a element comú la prestació de serveis sanitaris i socials als ciutadans, posant a la seva disposició els recursos patrimonials, humans i tecnològics per tal de garantir una assistència de màxima qualitat i eficiència. Aquestes entitats defensen un model sanitari i social públic participat per la societat civil sobre la base de l'autonomia de gestió empresarial.

Data última actualització: 19/04/2024