El Parc Taulí va acollir la celebració del 2n Taller Formatiu en Compra Innovadora, organitzat pel Consell Tècnic Assessor d'Innovació de La Unió, conjuntament amb l'AQUAS, la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Generalitat de Catalunya i amb el suport de MSD, S.A.
El taller va començar amb una intervenció de Neus Colet, secretària tècnica de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa, i Ramon Maspons, chief innovation officer de l'AQuAS, sobre què és la compra innovadora. Tot seguit, Anna Aguilar, gestora de Projectes Internacionals del I3PT, i Míriam Ors, responsable d'Innovació i Transferència Tecnològica del I3PT, van donar a conèixer l'experiència de la Corporació Sanitària Parc Taulí en projectes de compra pública precomercial en el marc europeu.
A la part final de la sessió, els assistents es van dividir en grups per treballar en la construcció d'un projecte de compra innovadora. L'acte va comptar amb 30 participants, provinents de direccions, responsables de contractació i altres professionals que participen en els processos de compres d'una entitat sanitària o social.
De cara a la tardor, es preveuen dos tallers més, per a més informació podeu contactar amb Vanessa Massó (vanessamasso@uch.cat).
A més, l'estudi permet proposar una revisió dels pesos de les unitats de mesura estandarditzades (UME) que integren la informació econòmica i d'activitat de les diferents línies d'activitat, per tal que sigui més ajustada al diferencial de consum de recursos entre les línies.
La reforma del Codi Penal del 2015, sobre la responsabilitat penal de les persones jurídiques, ha generat alguns dubtes per part de les entitats associades a La Unió sobre quines han de ser les actuacions a dur a terme per adoptar mesures de prevenció de la comissió de delictes.
De cara a donar resposta a les entitats que volen fer front a aquesta problemàtica d'una manera estructurada, la Fundació Unió amb el suport dels assessors jurídics de La Unió (Bosch Soler Advocats i Faura Casas) han elaborat un model d'assessorament en detecció i recomanacions sobre la responsabilitat penal de les persones jurídiques que posem a disposició de les entitats associades.
Podeu consultar el díptic de presentació d'aquest servei, en el qual es detalla la metodologia de treball, àrees d'interès i terminis d'execució:
En el marc del programa PARTNERS, La Unió i ESADE impulsen l'Observatori de la cooperació publicoprivada (CPP) en les polítiques sanitàries i socials per tal de donar resposta les exigències en l'aprenentatge de de la gestió en aquest àmbit. Enguany s'obre la 5a Convocatòria de Casos. El projecte de l'Observatori planteja documentar, analitzar i publicitar sistemàticament experiències de CPP a Catalunya en els àmbits sanitaris i socials. Per tant, és una oportunitat per a les entitats implicades en una cooperació interessant per reflectir i aprendre amb observadors informats externs. Permetrà també comparar-se amb estàndards d'excel·lència-benchmarks.
Per assolir els objectius, l'Observatori vol recollir, entre els membres associats de La Unió, experiències de CPP en l'àmbit de les polítiques sanitàries i socials. Les candidatures enviades s'han de poder incloure en alguna de les quatre tipologies següents:
Podeu accedir al document de bases a continuació o ampliar la informació al web de La Unió.
Segueix La Unió per estar al dia de totes les novetats!
Després de la primera edició del programa, en la qual hi van participar més de 20 professionals, el proper mes d'octubre s'iniciarà la segona edició del Postgrau en Gestió del talent al sector sanitari, sociosanitari i social. El programa, desenvolupat conjuntament entre La Unió, l'Institut Català de la Salut i UCf, s'orienta a obrir la mirada cap a les noves maneres de gestionar i desenvolupar el talent a les organitzacions, dins el marc de la realitat del sector salut.
Per això, i més enllà d'entendre els canvis de paradigma que estan succeint en el propi sector, s'incideix de manera directa en la planificació estratègica i la gestió de les polítiques i línies d'acció pròpies de la funció de gestió de persones. S'emfatitza de manera expressa tot el que envolta el talent (selecció, desenvolupament, gestió, etc.) per impulsar noves línies de treball que potenciïn el creixement dels professionals i la seva excel·lència en la organització.
El programa, que compta amb experts i docents mixtes entre professionals del sector salut i de fora d'aquest àmbit, està molt orientat a aquelles persones de dins els equips de recursos humans que tinguin potencial de creixement i que convingui que ampliïn la seva mirada i entenguin de manera integrada totes les polítiques i estratègies en la direcció de persones.
Un any més, la Fundació Unió Catalana d'Hospitals patrocina un dels Premis Avedis Donabedian a l'excel·lència en qualitat, concretament a l'atenció sociosanitària i a les persones amb dependència. L'objectiu d'aquest guardó és reconèixer la tasca de les institucions que ofereixen atenció sociosanitària i a les persones amb dependència i que desenvolupen, en el seu dia a dia, activitats per a la millora contínua de la qualitat assistencial.
La convocatòria per als Premis FAD 2017 ja està oberta. El termini de presentació de candidatures estarà disponible fins al 31 d'octubre de 2016. Podeu ampliar la informació al web de la Fundació Avedis Donabedian o descarregar el formulari de sol·licitud d'informació.
Benito Menni CASM va aconseguir aquest reconeixement després d'un rigorós procés d'avaluació interna i externa, basat en una anàlisi global, sistemàtica i regular de les activitats dutes a terme i dels resultats assolits. En concret, l'Entitat ha estat reconeguda per la seva orientació al pacient, l'excel·lència en el lideratge i la gestió, i la seva implicació amb les persones i la societat. L'equip avaluador també va posar èmfasi en la qualitat personal i professional dels treballadors de Benito Menni CASM i en la tasca desenvolupada fins a l'actualitat.
El públic va aprendre les claus de com realitzar un projecte Lean de forma eficient i sostenible a través de 22 ponències, a través de les quals es van exposar casos pràctics en organitzacions sanitàries del territori nacional i internacional. Des de l'enfocament ‘Top-Down' i ‘Down to Top' aplicat a una organització sanitària, presentat per representants de qualitat de l'Hospital de Siena, al desenvolupament del pla Lean pel servei de bugaderia de l'Hospital de Campdevànol, així com la metodologia Kaizen aplicada a l'àmbit de la salut privada. Si voleu ampliar la informació, podeu consultar el blog de Comtec.
El COIB ha recollit en una infografia quin són els 10 fonaments que ha d'incloure la norma catalana de la prescripció infermera i que quedaven reflectits en el preacord amb el Govern anunciat el 31 de març de 2016. Segons diuen des del COIB, aquests fonaments són pilars bàsics perquè les infermeres catalanes segueixin facilitant a la població els plans terapèutic amb normalitat i seguretat. Podeu consultar el seu web per ampliar la informació.
Consultades les edicions dels Diaris Oficials recents, s'observen les següents publicacions d'interès:
DIARI OFICIAL DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA (DOGC)
Oficina Antifrau de Catalunya
Departament de Salut
L'Institut Guttmann ofereix noves edicions dels màsters:
L'import de les taxes encara no està fixat, de forma que no se sap el preu definitiu dels Màsters, durant el període de matriculació sortirà publicat (sobre juliol). Per als estudiants estrangers de fora de la Unió Europea s'ofereix una assegurança complementària, podreu informar-vos aquí.
Més informació: Maria Jurado docencia@guttmann.com
El Premi Edad&Vida té per objectiu general promoure la cerca de solucions viables i eficaces per a la millora i la innovació en la qualitat de vida de les persones. La XIII edició d'aquest premi proposa el següent tema per a la realització d'un estudi: “Gestió eficient de l'estalvi després de la jubilació. Aprenentatge de models internacionals i guia de bones pràctiques”. Es valorarà el projecte que aporti millors solucions financeres (a nivell d'assessorament, productes i serveis) per optimitzar la qualitat de vida després de la jubilació de les persones, en funció dels seus recursos financers i patrimonials en la jubilació, tenint en compte l'anàlisi de de solucions a nivell internacional.
La data límit per a la presentació de candidatures és el 15 de juliol de 2016. La dotació econòmica del premi és de 24.000 euros, que es destinaran íntegrament al desenvolupament de la iniciativa seleccionada.
Per ampliar la informació, podeu consultar el web d'Edad&Vida, accedir a les bases de la convocatòria o descarregar el formulari de sol·licitud.
Els dies 20, 21 i 22 de setembre de 2016, tindrà lloc a Barcelona la IV International Preventing Overdiagnosis Conference. Aquest congrés serà una excel·lent oportunitat per debatre i reflexionar sobre el sobrediagnòstic i la seva naturalesa, els potencials riscos i l'impacte en la salut de les persones i el cost d'oportunitat que pot representar per als sistemes sanitaris.
Les 6es Jornades R+D+I TIC Salut i Social (durant les 5 primeres edicions, realitzades a Girona) tenen per objectiu potenciar la visibilitat dels agents clau del sector, les TIC aplicades a l'àmbit de la Salut i el Benestar Social i, al mateix temps, constituir una plataforma per a la transferència de coneixement que, fonamentada en la identificació de les necessitats de la demanda, permeti alinear el món de la recerca, l'empresa i l'assistència per convergir en solucions de més alt valor afegit.
Organitzen: UVic-UCC (Càtedra TIC Salut i Càtedra Serveis Socials), Fundació TicSalut, Consorci Hospitalari de Vic, Fundació Hospital de la Santa Creu de Vic, ICS-Catalunya Central, EBA Vic, EBA Centelles, Mobile World Capital Barcelona, Euroregió Pirineus-Mediterrània.
Fins el 25 de juny, hi ha temps per presentar propostes de comunicacions sobre projectes de recerca, models de prototips i solucions innovadores implementades que donin resposta a “El Repte de la Salut i el Benestar en la Societat Digital”. Podeu descarregar el formulari per a la presentació de propostes i ampliar la informació aquí.
Un any més, la Fundació Mutuam Conviure, fidel al seu compromís per a la promoció de la recercarelacionada amb la gerontologia clínica i l'atenció sociosanitària, convoca la 16a edició dels Premis de Recerca. La finalitat és premiar un projecte de recerca fet a Catalunya en el que hi poden participar els professionals de forma individual o col·lectiva que desenvolupin la seva activitat en aquest àmbit. La data límit de presentació serà el dia 24 d'octubre de 2016.
Els projectes premiats es coneixeran en el transcurs de la XI Jornada Sociosanitària per a professionals que també organitza la Fundació Mutuam Conviure i que tindrà lloc el dia 23 de novembre a l'auditori del COMB.
La Societat Catalana de Mediació en Salut (SCMS) convoca la segona edició del Premi “Espais saludables”, per reconèixer aquelles iniciatives que tinguin per objecte fomentar la millora de la qualitat de la comunicació, la gestió de conflictes i les relacions personals entre professionals, pacients, usuaris i les seves famílies en qualsevol tipus de centre sanitari. Aquest premi s'entregarà a la Jornada anual de la SCMS, prevista aquest any per al mes de desembre. La data límit per a l'enviament dels projectes és el 7 de novembre de 2016, a les 12.00 hores.
Podeu consultar les bases del premi per ampliar la informació.
Ja s'han obert les inscripcions del IV Col·loqui Internacional Soma&Psy, sobre "L'efecte de la crisi econòmica en la salut mental" que tindrà lloc el proper 10 de novembre a la seu del Centre Psychiatrique Saint-Bernard a Manage, Bèlgica. El IV Col·loqui està organitzat pel Parc Sanitari Sant Joan de Déu, la Fondation de Nant, el Consorci Hospitalari de Vic i el Centre Psychiatrique Saint-Bernard.
L'objectiu de l'acte és donar vida i promoure el debat sobre la importància de la integració de l'atenció física i la salut mental en el marc de la crisi econòmica, així com posar de manifest l'existència d'una xarxa de professionals compromesos en promoure i concretar aquest enfocament.
De moment, al web del col·loqui hi ha disponible un programa provisional, pròximament es donarà a conèixer el programa complet. S'ha obert també la convocatòria de pòsters per presentar projectes, experiències i iniciatives que girin al voltant dels temes que s'abordaran en la IV Edició del Col·loqui Internacional Soma&Psy. Durant la Jornada s'exposaran els pòsters seleccionats.
El 13 de novembre, a Mataró, es portarà a terme la Cinquena marxa popular per a la salut mental, organitzada per Fòrum Salut Mental i que està pensada per ajudar a trencar l'estigma social cap a tot el que envolta la salut mental. Els diners obtinguts amb les inscripcions aniran dirigits a l'organització d'activitats esportives per al col·lectiu de persones amb problemes de salut mental.
Enguany toca escollir nou lema per substituir el "Som com tu" i així diferenciar l'acte d'altres que l'utilitzen de manera similar. Podeu consultar la presentació i les bases del concurs, que servirà per escollir els lemes que es considerin més adequats per fer servir a la jornada i tot el que l'envolta: pàgina web, propagandes, pòsters, entrevistes:
Ja podeu consultar el calendari relatiu a “Els Dijous de Mútua 2016” per conèixer la relació de temàtiques que s'abordaran al llarg d'aquest any. “Els Dijous de Mútua” varen néixer el 2003 per divulgar temes mèdics d'actualitat i informar d'una manera entenedora sobre tot allò que preocupa a la societat.
Per aquesta nova edició s'han previst un total de quatre conferències que tractaran temes diversos com són el càncer de pell, l'alzheimer, el càncer de mama, l'alimentació infantil i les vacunes. Totes les conferències tindran lloc, com ja és habitual, a l'Edifici Docent de MútuaTerrassa a les set de la tarda. Les conferències són de caràcter gratuït i no requereixen confirmació prèvia.
Es va abordar el periodisme com a negoci i l'evolució que pateix l'ofici. En aquest sentit, Esther Vera va subratllar que és imprescindible mantenir la capacitat d'adaptació per encarar el futur i l'aposta pel mitjà multimèdia. La sessió va ser mot participada i es van tractar aspectes com la credibilitat i la honestedat des de les diverses vessants de la comunicació empresarial.
Pel que fa a la comunicació en les organitzacions, es va coincidir en la necessitat d'explorar noves vies per adaptar-se als nous formats i rutines periodístiques de les plataformes on-line, així com en la necessitat de segmentar els diversos públics.