El Self-Service de l’Hospital de Palamós, acreditat com establiment promotor de la Dieta Mediterrània

Del 17/03/2011 al 21/03/2013

Aquesta setmana, el Self-Service de l'Hospital de Palamòs, gestionat per l'empresa d'hoteleria Emporhotel, ha obtingut l'acreditació AMED, que expedeix la Fundació Dieta Mediterrània, promoguda pel Departament de Salut i dintre del programa PAAS ( Pla Integral per a la promoció de la salut mitjançant la activitat física i l'alimentació saludable)

Aquesta acreditació, certifica l'autoservei de l'Hospital de Palamòs com establiment promotor de la Dieta Mediterrània.

Així, al menjador de l'Hospital de Palamós s'hi troba un model d'alimentació molt variat, basat principalment en productes frescos, locals i de temporada. Les principals característiques són:

• Utilització i consum abundant d'aliments vegetals: verdures, fruita, llegums,fruita seca i cereals com la pasta, el pa i l'arròs.

• Ús de l'oli d'oliva com a principal font de greix, tant per cuinar com per amanir.

• Baix consum, en freqüència i quantitat, de productes animals i un consum moderat d'aviram i de derivats lactis.

• En canvi, més consum de peix vinculat a la proximitat del mar.

• Consum majoritari de fruita com a postres.

Amed (Alimentació Mediterrània), establiments promotors de l'alimentació mediterrània, és un projecte que té com a objectiu promoure l'alimentació mediterrània com a model d'alimentació saludable en l'entorn de la restauració col?lectiva.

Aquest projecte es basa en 3 premisses:

1. L'alimentació i l'activitat física influeixen sobre la salut de les persones.
2. El patró d'alimentació de la Mediterrània es considera una proposta d'alimentació molt saludable
3. El sector de la restauració és cada cop més important en el model d'alimentació actual.

Data última actualització: 17/05/2024