La Unió valora positivament la flexibilització de postures del Sindicat de Metges de Catalunya en l’acte de conciliació sobre la vaga

Del 30/03/2006 al 16/07/2006

Barcelona 30 de març de 2006-. La Unió Catalana d'Hospitals considera positiva la flexibilització de postures del Sindicat de Metges de Catalunya, expressada avui a la Taula de Conciliació, on s'ha mostrat disposat a discutir les qüestions professionals del sistema sanitari dins d'un marc institucional propi i descarten el conveni franja com a única sortida.

Per a l'entitat patronal assistent, els motius de la vaga convocada pel Sindicat de Metges de Catalunya els dies 28, 29 i 30 de març no tenien sortida en una via sindical. En canvi, sí poden ser discutits i arribar a acords en una plataforma professional com la que ara es planteja.

La proposta del Sindicat de Metges de Catalunya d'una plataforma de diàleg dins un marc institucional excedeix les competències patronals ja que correspon al Departament de Salut la seva constitució. Per aquest motiu, no ha estat possible assumir formalment el compromís i, per tant, fer efectiva la conciliació per desconvocar la vaga.

Des de l'organització patronal es creu que aquesta iniciativa és compartida pel Departament de Salut i que, per tant, es podrà concretar.

Per a l'entitat patronal, aquesta plataforma ha d'incidir en aspectes com la participació, l'autonomia de la gestió clínica, la recerca o el desenvolupament professional del col·lectiu mèdic, que és el pilar bàsic del sistema sanitari i no merament un recurs estructural, i ha de contribuir a la nova política encetada sobre els recursos humans al sector sanitari.

València, 333
IHF 2017 - Full memberCreu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdica Acreditada. Veure més informació DNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001
Data última actualització: 22/10/2017