US DE COOKIES
Utilitzem cookies necessàries de sistema per al correcte funcionament de la web i cookies opcionals de Google Analytics per obtenir estadístiques de visita.
 +info

Configuració cookies

  • Necessàries

    Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes cookies no emmagatzemen cap informació personal.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _GRECAPTCHAgoogle.comPropiaProveir protecció antispam amb el servei reCaptcha6 mesos
    cc_cookie_accept_2024uch.catPropiaUsada per confirmar que l'usuari ha confirmat / refusat les cookies (i quins tipus accepta)1 any
    CMS_UCH_2013uch.catPropiaCookie técnica: cookie de sessió PHP. Guarda l'id de sessió d'usuari.al acabar la sessió

  • Anàlisi

    Les cookies analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques, el nombre de visitants, el percentatge de rebots, la font del trànsit, etc.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _gaGoogle AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Tracking per part de google per google analytics1 minut
    _ga_GHR57CGY9V2Google AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Identifica els usuaris i proporciona informació sobre com els usuaris troben la pàgina web i com la utilitzen per a realització d'Informes estadístics2 anys

ConfigurarRebutjar totesAcceptar totes

Nou circuit de bugaderia per evitar errors i estalviar temps

Nou circuit de bugaderia per evitar errors i estalviar temps

Sabadell Gent Gran Centre de Serveis, SA. consta de 130 places (residència i apartaments), totes amb mòdul de rentat de roba personal amb un circuit de bugaderia per a residència.

Anteriorment s'utilitzava un sistema de bugaderia diferent que ocasionava problemes i molta inversió de temps per part de les gerocultores.

L'antic sistema consistia en recollir la roba en una mateixa bossa de plàstic de color verd per diferenciar-la de la roba blanca (llençols, tovalloles, etc). Aquesta bossa verda es marcava amb el número de planta. La roba blanca i la de color arribava a la bugaderia, es rentava conjuntament, es planxava i es doblegava. Acabat el procés de rentat, la bugaderia posava tota la roba en una altra bossa gran marcada amb el número de planta que el repartidor anava dipositant a la planta corresponent. Aquest sistema donava errors a l'hora de distribuir la roba i suposava una gran inversió de temps per part de les treballadores, ja que s'havia de separar la roba per usuari.

Davant d'aquests problemes es va buscar, juntament amb la bugaderia, possibles solucions per evitar errors i estalviar temps.

Amb el nou circuit es van dissenyar per cada planta de la residència bosses de teixit de colors. Aquestes bosses havien de ser individualitzades per facilitar el repartiment una vegada la roba està neta. Per aquest motiu es van marcar amb el número d'habitació i llit. Cada resident té 4 bosses, i es considera que són suficients per poder fer el procés de rentat correcte i que no els en falti en cap moment. Una bossa se situa al bany de cada habitació i la resta de bosses es guarden a l'armari. El torn de tarda, després d'enllitar, recull la bossa plena que hi ha al bany i la diposita a les gàbies que estan localitzades a cada passadís. Al matí, el transportista recull de cada planta i passadís les gàbies amb la roba bruta i deixa a les gàbies la roba neta.

Amb aquest sistema s'ha reduït el temps invertit a l'hora de repartir la roba gràcies a la marcació de les bosses d'una forma tan individualitzada. El servei és més personalitzat i el marge d'error s'ha reduït considerablement.

Amb el circuit anterior el servei era diari, sis vegades a la setmana, amb el circuit nou es va reduir a quatre serveis setmanals.

Els beneficis que s'han obtingut amb el nou circuit són: una reducció del cost de transport, l' eliminació de bosses de plàstic, una disminució del temps invertit en el procés per part de les auxiliars, una millor organització i control de la roba, i una disminució de queixes d'usuaris i familiars.

En definitiva, es pot confirmar que hi ha un millor servei i una millor qualitat.

Podeu consultar la presentació de Loli Herrador, coordinació de logística i assistencial de Sabadell Gent Gran (Corporació Sanitària Parc Taulí).

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 30/05/2025