US DE COOKIES
Utilitzem cookies necessàries de sistema per al correcte funcionament de la web i cookies opcionals de Google Analytics per obtenir estadístiques de visita.
 +info

Configuració cookies

  • Necessàries

    Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes cookies no emmagatzemen cap informació personal.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _GRECAPTCHAgoogle.comPropiaProveir protecció antispam amb el servei reCaptcha6 mesos
    cc_cookie_accept_2024uch.catPropiaUsada per confirmar que l'usuari ha confirmat / refusat les cookies (i quins tipus accepta)1 any
    CMS_UCH_2013uch.catPropiaCookie técnica: cookie de sessió PHP. Guarda l'id de sessió d'usuari.al acabar la sessió

  • Anàlisi

    Les cookies analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques, el nombre de visitants, el percentatge de rebots, la font del trànsit, etc.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _gaGoogle AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Tracking per part de google per google analytics1 minut
    _ga_GHR57CGY9V2Google AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Identifica els usuaris i proporciona informació sobre com els usuaris troben la pàgina web i com la utilitzen per a realització d'Informes estadístics2 anys

ConfigurarRebutjar totesAcceptar totes

Eina de gestió de la qualitat i la comunicació interna: Minerva Gestió a l’Hospital Plató

Eina de gestió de la qualitat i la comunicació interna: Minerva Gestió a l’Hospital Plató

Introducció i objectius
L'any 2003 l'Hospital Plató va prioritzar l'establiment d'un sistema de qualitat basant-se en el cicle de millora contínua.

Aquest fet va generar un alt volum de documentació que era difícil gestionar i tenir actualitzada sistemàticament. Per exemple, l'any 2008 es gestionava manualment amb eines informàtiques bàsiques uns 1.300 documents de gestió; entre objectius, plans, normatives, procediments i indicadors.

Per tal de poder gestionar la documentació generada pel sistema de qualitat, era necessari tenir una aplicació informàtica que facilités l'actualització i seguiment continu d'aquesta documentació.

Metodologia
Una empresa externa, juntament amb les persones clau de l'organització vinculades a la creació del sistema de gestió, va fer un estudi previ de les necessitats a cobrir i un estudi funcional que va permetre desenvolupar una aplicació informàtica anomenada Minerva gestió.

Aquesta aplicació consta de quatre parts:

  • Minerva tasques: per a la gestió d'incidències, suggeriments i objectius.
  • Minerva indicadors: per a la gestió dels indicadors.
  • Minerva documents: com a sistema de gestió documental (dels plans, normatives, procediments, resums de reunions, contractes, consentiments informats, etc...).
  • Minerva comunicació: com a eina de comunicació interna (intranet).

Resultats
El grau d'implantació de les diferents parts del minerva gestió és el següent: 79.337 tasques introduïdes en el minerva tasques, 500 indicadors monitoritzats en el minerva indicadors i 748 documents gestionats en el minerva documents des de la creació dels diferents mòduls.

En resum, el Minerva gestió ha facilitat el següent:

  • ordenar la documentació existent;
  • descentralitzar la gestió potenciant la implicació del personal en el sistema de gestió de qualitat
  • detectar i resoldre les incidències dels processos implantats;
  • tenir la informació i traçabilitat de les accions que es desenvolupen entorn d'un objectiu o resolució d'una incidència;
  • disposar fàcilment de la informació que es genera a l'organització mitjançant un sistema de cerca ràpida;
  • agilitzar la monitorització dels indicadors, facilitant la disposició de la informació (informes- pentaho) i visualitzant l'estat de consecució dels objectius plantejats.

Conclusions
Per tal d'implantar la nova aplicació informàtica, ha estat necessari:

  • un fort lideratge per part dels responsables de les diferents àrees de l'organització per promoure el canvi cultural i d'hàbits associats a la utilització d'una nova eina informàtica;
  • potenciar la formació als usuaris tant grupal com individualitzada;
  • delegar responsabilitats i implicar els professionals en la millora contínua de l'organització.

La voluntat de millora i d'innovació està present a l'Hospital Plató amb l'objectiu de donar resposta a les necessitats i expectatives dels nostres professionals i pacients.

Lidia López, coordinadora de Qualitat

Podeu consultar la presentació en powerpoint que es va fer a la jornada.

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 25/04/2025