US DE COOKIES
Utilitzem cookies necessàries de sistema per al correcte funcionament de la web i cookies opcionals de Google Analytics per obtenir estadístiques de visita.
 +info

Configuració cookies

  • Necessàries

    Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes cookies no emmagatzemen cap informació personal.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _GRECAPTCHAgoogle.comPropiaProveir protecció antispam amb el servei reCaptcha6 mesos
    cc_cookie_accept_2024uch.catPropiaUsada per confirmar que l'usuari ha confirmat / refusat les cookies (i quins tipus accepta)1 any
    CMS_UCH_2013uch.catPropiaCookie técnica: cookie de sessió PHP. Guarda l'id de sessió d'usuari.al acabar la sessió

  • Anàlisi

    Les cookies analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques, el nombre de visitants, el percentatge de rebots, la font del trànsit, etc.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _gaGoogle AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Tracking per part de google per google analytics1 minut
    _ga_GHR57CGY9V2Google AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Identifica els usuaris i proporciona informació sobre com els usuaris troben la pàgina web i com la utilitzen per a realització d'Informes estadístics2 anys

ConfigurarRebutjar totesAcceptar totes

La gestió hospitalària a través dels seus processos a l’Hospital Plató

La gestió hospitalària a través dels seus processos a l’Hospital Plató

Objectius
El projecte d'implantació de la gestió basada en processos busca afermar a l'Hospital la cultura d'orientació a les persones i l'excel·lència en la gestió per obtenir, entre altres, els següents beneficis:

  • Estandarditzar l'activitat de l'Hospital
  • Implicar-hi els professionals
  • Aplanar l'organització
  • Centrar-se en el pacient
  • Facilitar la millora contínua
  • Millorar l'eficiència i l'eficàcia

Metodologia i resultats
Per aconseguir aquest canvi organitzatiu ha estat necessari treballar de manera sistemàtica i planificada tots els següents projectes:

  1. Implantació de la gestió basada en processos
    Es va iniciar a mitjans de 2006. Es té el Mapa de Processos i tres dels quatre processos claus definits (atenció quirúrgica, ambulatòria, hospitalització). A finals d'any es realitzarà la implantació de l' atenció urgent i es començarà amb els processos de suport, àrea econòmica i desenvolupament de persones.
  2. Sistematització de la millora contínua dels processos
    Es va iniciar a finats de 2008. S'ha començat a aplicar la metodologia al procés d' Atenció Quirúrgica. De cara al 2009 s'han planificat més de 15 projectes de millora i 20 quick-wins (millores ràpides). S'utilitzen les mateixes eines de qualitat per arribar a la solució: diagrames de ishikawa i matrius de priorització.
  3. Projectes de reenginyeria de processos
    Es va iniciar a principis de 2009. S'està realitzant un projecte de reenginyeria del bloc quirúrgic, donat que es va veure que hi havia problemes que es resoldrien millor que amb la metodologia de millora contínua.
  4. Desenvolupament d'una eina de suport a la gestió de processos
    Exposat per la Dra. Lidia Lopez en un altre presentació.
  5. Informatització del quadre de comandament dels processos (Business Intelligence)
    Es va iniciar al 2008. Es té el quadre de comandament informatitzat de l'atenció quirúrgica, amb més de 40 informes de gestió definits.
  6. Adaptació del HIS (Sistema d' Informació Hospitalari) als processos
    Es va iniciar al 2006. S'han desenvolupat, per exemple, els següents mòduls: informatització de l'activitat del procés quirúrgic, amb l´ ús de pantalles tàctils en quiròfans, petició i digitalització d'imatges diagnòstiques, petició i seguiment d'anatomia patològica, etc.

Conclusions
Per mitjà de la gestió basada en processos el nostre Hospital té una visió integrada del pacient. Els diferents equips multidisciplinaris treballen de manera sistemàtica i amb la menor variabilitat possible, creant sinergies entre ells mitjançant relacions transversals. La implicació dels professionals és major, doncs el lideratge dels diferents processos es portat a terme per personal amb talent, més enllà del seu rang jeràrquic. Tot això redunda en una major satisfacció tant d'empleats com de pacients, millorant la qualitat oferta i l'eficiència dels procediments assistencials.

Tomás Alonso, director de l'àrea assistencial de l'Hospital Plató.
Podeu consultar la presentació en powerpoint que es va fer a la jornada.

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 28/04/2025