US DE COOKIES
Utilitzem cookies necessàries de sistema per al correcte funcionament de la web i cookies opcionals de Google Analytics per obtenir estadístiques de visita.
 +info

Configuració cookies

  • Necessàries

    Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes cookies no emmagatzemen cap informació personal.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _GRECAPTCHAgoogle.comPropiaProveir protecció antispam amb el servei reCaptcha6 mesos
    cc_cookie_accept_2024uch.catPropiaUsada per confirmar que l'usuari ha confirmat / refusat les cookies (i quins tipus accepta)1 any
    CMS_UCH_2013uch.catPropiaCookie técnica: cookie de sessió PHP. Guarda l'id de sessió d'usuari.al acabar la sessió

  • Anàlisi

    Les cookies analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques, el nombre de visitants, el percentatge de rebots, la font del trànsit, etc.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _gaGoogle AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Tracking per part de google per google analytics1 minut
    _ga_GHR57CGY9V2Google AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Identifica els usuaris i proporciona informació sobre com els usuaris troben la pàgina web i com la utilitzen per a realització d'Informes estadístics2 anys

ConfigurarRebutjar totesAcceptar totes

Conscienciar el ciutadà i potenciar la racionalització de recursos

Conscienciar el ciutadà i potenciar la racionalització de recursos
El quart grup de treball va ser moderat per Pedro Cano, director tècnic i d'organització de Sanitas Residencial i Josep Ganduxé, director general dels Centres Blauclínic, i va comptar amb el suport de Josep Maria Bosch, assessor jurídic de la Unió.

contribució ciutadà

Partint de la premissa que els recursos del sistema sanitari són finits, el grup va polsar l'opinió dels assistents en relació a quins són els criteris que haurien de guiar qualsevol reforma del model, singularment, per l'adopció de mesures en relació a l'ús dels serveis sanitaris i socials, en relació a la acció de l'estat al voltant del finançament dels serveis i en relació a allò que cal tenir present per a la seva implementació.

Criteris determinants per tal de prioritzar mesures de contribució del ciutadà al finançament

En relació a quins són els criteris que han de prioritzar-se a l'hora de determinar mesures de contribució de l'usuari al finançament dels serveis sanitaris i socials, els assistents van prioritzar aquelles mesures que potenciïn l'ús responsable dels serveis (racionalització), aquelles que contemplin la renda de l'usuari en la seva aplicació (tractar de manera diferent les situacions diferents), i aquelles que segmentin la cartera de serveis per tal de valorar aportacions de l'usuari en funció de la prestació.

El grup va apuntar un seguit de mesures que s'han de prioritzar:

Ús responsable del sistema 26,1%
Adeqüació a la renda 25,4%
Cartera de serveis segmentada 19,4%
Protecció del malalt fràgil 11,2%
Penalitzar hàbits de salut inadequats 8,2%
Copagament hoteler 5,2%
Copagament de serveis que depenen de la decisió de l'usuari (atenció primària i UCIES bàsicament) 4,5%

En aquest sentit, van determinar que una vegada fet el diagnòstic i compartit per la majoria d'agents del sector és l'hora de passar a l'acció.

grup de treball 4 II Jornada Associativa

Política fiscal pública i “descompressió” del sistema per l'utilització de serveis privats

La contribució fonamental de la ciutadania al finançament dels serveis sanitaris i socials es basa en la política fiscal; per altra banda, les decisions de regulació o el tractament fiscal de l'activitat privada també afecten a l'ús de serveis privats que descomprimeixen els serveis públics; es va recolzar la preeminència de les mesures recaptadores, però de manera selectiva (pren força la penalització fiscal de mals hàbits de salut) i les mesures per afavorir la descompressió dels sistemes públics (via desgravació fiscal del pagament de sistemes privats de salut) i per la presa de mesures immediates per fer tal de poder front als nous entorns.

Fiscalitat finalista penalitzadora 32,8%
Desgravació fiscal 30%
Increment pressió fiscal bossa comuna (IRPF) 13,4%
Desregulació activitat privada 8,8%
Fiscalitat finalista transversal 7,5%
Taxes 7,5%

 

Criteris determinants per preveure mecanismes tècnics de contribució al finançament

Respecte als condicionaments tècnics que poden dificultar l'aplicació de mesures d'aquesta naturalesa i els criteris que han de ser els determinants a l'hora de preveure els mecanismes d'aplicació, el grup va analitzar diversos aspectes:

Recursos a Salut i BS 41,8%
Cost d'implantació 33,6%
Verificabilitat de la mesura 20,2%
A la borsa comuna HP 3,7%


Els associats van considerar fonamental que qualsevol mesura s'ha de traslladar als pressupostos de la Conselleria de Salut i a la de Benestar Social i Família. També es va assenyalar que cal valorar el cost d'implantació i articular-la sobre indicadors que permetin valorar la seva eficàcia.

 

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 16/05/2025