A l'inici de la sessió es va preguntar als membres del grup la seva opinió sobre les diferents possibilitats de col·laboració pel que fa al futur del model (substitució del model-traspàs a una asseguradora privada buscant eficicència; complementarietat dels proveïdors o asseguradores privades a nivell global; projectes comuns publicoprivats per territori).
La majoria dels assistents van coincidir que, a Catalunya, sempre hi ha hagut una forta interacció entre l'àmbit públic i privat pel que fa a la prestació de serveis sanitaris i socials. També es va posar de relleu que el que cal són instruments que permetin una gestió eficaç i eficient, independentment de la naturalesa del tipus de cobertura.
Referent al futur del model publicoprivat per fer front als nous reptes, les opcions més acceptades van ser la complementarietat de proveïdors o asseguradores privades a escala global i els projectes comuns publicoprivats per territori, amb unes regles de joc conegudes, que garanteixin l'oportunitat del treball conjunt sense lesionar les necessitats específiques de cada àmbit d'activitat.
.
Sobre les propostes de futur per àrees, el grup de treball va considerar el següent:
En relació a la cartera de serveis, és primordial la complementació de la cartera de serveis pública amb una oferta privada regulada.
Pel que fa a les inversions, els partenariats publicoprivats que ajunten inversions i projectes sanitaris estables en el temps i validats per planificació van ser els elements més valorats pel grup de treball.
En relació als profesionals, hi va haver disparitat de criteris al voltant de les aliances de serveis entre proveïdors, les empreses de professionals que oferten serveis a un territori i la complementarietat d'empreses davant de pics d'activitat o llistes d'espera.
Pel que fa als serveis generals, es van prioritzar els processos d'externalització per territoris.
(vegeu quadre resultats )
També es va preguntar sobre els escenaris a garantir i els més valorats pel grup van ser el reconeixement de risc, un escenari de planificació estable que justifiqui les inversions i la selecció per criteris d'eficiència.
Finalment, els assistents van coincidir que és raonable pensar en un continuum publicoprivat i que cal definir la bidireccionalitat dels projectes amb unes regles de joc clares.
Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta
La Unió València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona) Tel. 93 209 36 99