US DE COOKIES
Utilitzem cookies necessàries de sistema per al correcte funcionament de la web i cookies opcionals de Google Analytics per obtenir estadístiques de visita.
 +info

Configuració cookies

  • Necessàries

    Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes cookies no emmagatzemen cap informació personal.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _GRECAPTCHAgoogle.comPropiaProveir protecció antispam amb el servei reCaptcha6 mesos
    cc_cookie_accept_2024uch.catPropiaUsada per confirmar que l'usuari ha confirmat / refusat les cookies (i quins tipus accepta)1 any
    CMS_UCH_2013uch.catPropiaCookie técnica: cookie de sessió PHP. Guarda l'id de sessió d'usuari.al acabar la sessió

  • Anàlisi

    Les cookies analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques, el nombre de visitants, el percentatge de rebots, la font del trànsit, etc.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _gaGoogle AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Tracking per part de google per google analytics1 minut
    _ga_GHR57CGY9V2Google AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Identifica els usuaris i proporciona informació sobre com els usuaris troben la pàgina web i com la utilitzen per a realització d'Informes estadístics2 anys

ConfigurarRebutjar totesAcceptar totes

L’ús de les TIC al servei de la ciutadania

L’ús de les TIC al servei de la ciutadania
A Catalunya, les noves tecnologies s'estan aplicant cada vegada més en l'àmbit sanitari. En canvi, la seva implementació en el sector social és encara un procés molt emergent. No obstant això, els mecanismes de suport i seguiment per part dels professionals en aquest camp és molt gran ja que el ventall de possibilitats de comunicació que s'obre en l'atenció a les persones dependents és enorme.

mans laboratori Destaquem els principals àmbits d'aplicació de les noves tecnologies en l'àmbit sanitari. En aquest sentit, fem referència a l'Informe Les TIC al servei de la salut de la ciutadania , impulsat per la Fundació TIC Salut i comentat durant la sessió de treball. Els principals àmbits en què es fan servir són: la història clínica compartida; la recepta electrònica, la telemedicina i el diagnòstic per la imatge.

  • La història clínica compartida
    • P rincipals objectius: la millora de l'atenció de la salut dels ciutadans mitjançant una eina que faciliti la feina dels professionals sanitaris al permetre l'ús compartit de la informació disponible sobre els pacients en els centres assistencials; facilitar i potenciar la continuïtat assistencial i millorar l'ús dels recursos informatius; i fer possible que els pacients atesos en diversos centres no s'hagin de sotmetre a exploracions i procediments repetits.
    • P rincipals avantatges: millora del servei sanitari; disminució dels duplicats de proves clíniques; accés dels ciutadans a la seva pròpia història clínica; facilitar la feina dels professionals de la salut; millora de la continuïtat assistencial; millor accés a la informació rellevant; implementació d'una medicina basada en l'evidència; millor comunicació entre professionals; i seguretat en el tractament de dades.
  • Recepta electrònica
    • Principals objectius: disposar de la informació en temps real sobre l'ús dels medicaments; coordinar els processos de prescripció i dispensació; facilitar el seguiment terapèutic del pacient; millorar la qualitat assistencial; incrementar l'accessibilitat d'aquesta i augmentar la seguretat en l'ús dels medicaments.
    • B eneficis esperats: amb la implementació de la recepta electrònica, el Departament de salut espera que el sistema doni servei a 7.400.000 assegurats, amb la participació de 4.500 metges i 410 centres d'atenció primària, 65 hospitals i 3.000 farmàcies. El sistema gestionarà anualment al voltant de 140.000.000 de receptes.
  • Telemedicina
    • Principals objectius per a l'usuari: millora de l'equitat; accés més fàcil als diagnòstics i als tractaments, i a l'entorn sanitari en general; millora de la qualitat del tractament rebut; estalvi de temps i disminució de desplaçaments.
    • Principals beneficis per als professionals: facilitar la relació amb el pacient; millora de l'accés a recursos de referència i al coneixement (valor formatiu de la telemedicina); augment de la resolució i millora de la seguretat.
    • Principals beneficis per al funcionament del sistema sanitari: redistribució de la pressió assistencial (llista d'espera per a especialistes, urgències); reducció dels costos i millora de l'eficiència de la producció dels processos; i orientació de la prestació al ciutadà.
  • Radiologia i imatge digital
    • Beneficis per al ciutadà: millora de l'accés als sistemes d'imatge mèdica i al conjunt d'informació disponible sobre un pacient; major qualitat assistencial: accés a tota la informació disponible referida a imatges i informes diagnòstics anteriors i eficiència i agilitat en la gestió de la segona opinió.
    • Beneficis per a professionals i organitzadors: especialització i coneixement; implicació i gestió de la demanda; centralització i mobilitat i col·laboració entre nivells assistencials.

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 30/04/2025