Totes les organitzacions catalanes treballen en la historia clínica compartida com a vehicle estratègic que comportarà una millora substancial de l'atenció de la salut dels ciutadans.
El fet de compartir implica que hem de preparar les organitzacions, no tan sols des del punt de vista tecnològic, sinó des d'altres aspectes tan rellevants com la convergència en la utilització d'estàndards (de codificació, de missatgeria...).
Els proveïdors de tecnologia hem de participar de forma proactiva amb els centres assistencials del sector amb l'objectiu de subministrar plataformes de gestió, que facilitin la seva labor, tant adm-assistencial com clínica, donant suport a les necessitats dels centres en la seva tasca per garantir la qualitat (EFQM)i integració en l'àmbit dels estàndards i terceres aplicacions (HC3, recepta electrònica,...).
El procés de modernització de Clínica Girona ha estat fonamentat en 5 pilars estratègics que han de consolidar un procés de modernització tecnològica.
Qualitat: estandardització i certificació de processos, obtenint la certificació en EFQM.
Tecnològic: recerca d'una plataforma de gestió tecnològicament avançada i basada en estàndards del sector:
Tecnològics ( Java, HL7, 100% internet...).
Assistencials (diagnòstics, protocols...).
Usabilitat: capacitat de donar suport a tots els estaments assistencials d'una forma àgil i intuïtiva independent de plataformes i dispositius.
Sostenibilitat: capacitat d'evolucionar en el temps amb un cost de propietat raonable.
Compatibilitat cultural: solució fabricada a Catalunya, garantint la proximitat del fabricant, la seva implicació i el coneixement de la problemàtica actual i els objectius de futur del nostre país.
Malgrat el procés d'implementació del sistema d'informació integral de Clínica Girona, ha estat llarg, com a conseqüència del fet que s'ha desenvolupat per fases. Això ens ha permès minimitzar l'impacte de la gestió del canvi, formant i implicant de forma progressiva el personal de les diferents àrees.
L'objectiu final del procés ha de garantir a la Clínica un posicionament òptim per poder afrontar nous reptes de futur, així com disposar d'una informació fiable i integrada que ha de col·laborar amb l'objectiu d'assolir l'excel·lència en el servei assistencial, on durant el mes de novembre d'aquest any es trobarà en la fase d'integració i publicació en la història clínica compartida de Catalunya.
Joan Marc Llesuy , director de Sanitat de CCS Agresso.
Podeu accedir a la presentació .
Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta
La Unió València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona) Tel. 93 209 36 99