Un dels temes tractats a la “1a Jornada Fòrum Associats Col·laboradors de la Unió” va ser el de la Gestió de riscs empresarials, part essencial i integrant de qualsevol pla de negoci que desenvolupi l'estratègia empresarial.
Els centres sanitaris són institucions de gran complexitat des del punt de vista de la intensitat i varietat dels riscs (de procedència interna i externa) que han de gestionar. Han de fer front a una multiplicitat de contingències que deriven dels continus canvis en el nostre entorn econòmic, jurídic, social i mediambiental més immediat.
El procés de gerència de riscs contribueix a afegir el màxim valor a les activitats de l'empresa ajudant la direcció a decidir, una vegada analitzats, identificats i avaluats, quins es poden evitar, reduir, assumir o finançar partint de la possibilitat de transferir-los a una companyia asseguradora mitjançant solucions asseguradores adequades.
En el context actual, l'elecció d'un soci assessor en assegurances es converteix en un aspecte estratègic en el desenvolupament del negoci i la consecució dels objectius empresarials. El valor afegit, es troba, precisament, en el soci seleccionat.
Des de Confide, com a corredoria especialitzada i de referència a Catalunya en la gestió de riscs sanitaris, col·laborem conjuntament amb els nostres clients en la seva administració.
Des de participar en el disseny de programes asseguradors (responsabilitat civil, danys, fusions i adquisicions, consellers i directius, assegurances personals...), a aconseguir el capital necessari per cobrir el risc, la filosofia de negoci de Confide està fonamentada a treballar en associació amb els nostres clients contribuint, així, a la generació de valor.
Aquesta especialització es reflecteix en l'assessorament, planificació, disseny i gestió del programa assegurador de responsabilitat civil del CatSalut des de fa més de 15 anys, la qual cosa contribueix a la coordinació dels riscs i necessitats dels diferents actors implicats (Administració pública, centres i col·lectius sanitaris) i potenciant la confiança en el sistema i l'eficiència des del punt de vista tècnic i econòmic. Un sistema de gestió que serveix de referència a altres comunitats autònomes i que està en permanent actualització a través de l'anàlisi i resolució de les diferents novetats amb les quals hem de viure el dia a dia.
Rafael Manchón , gerent de Confide.
Podeu accedir a la presentació.
Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta
La Unió València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona) Tel. 93 209 36 99