US DE COOKIES
Utilitzem cookies necessàries de sistema per al correcte funcionament de la web i cookies opcionals de Google Analytics per obtenir estadístiques de visita.
 +info

Configuració cookies

  • Necessàries

    Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes cookies no emmagatzemen cap informació personal.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _GRECAPTCHAgoogle.comPropiaProveir protecció antispam amb el servei reCaptcha6 mesos
    cc_cookie_accept_2024uch.catPropiaUsada per confirmar que l'usuari ha confirmat / refusat les cookies (i quins tipus accepta)1 any
    CMS_UCH_2013uch.catPropiaCookie técnica: cookie de sessió PHP. Guarda l'id de sessió d'usuari.al acabar la sessió

  • Anàlisi

    Les cookies analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques, el nombre de visitants, el percentatge de rebots, la font del trànsit, etc.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _gaGoogle AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Tracking per part de google per google analytics1 minut
    _ga_GHR57CGY9V2Google AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Identifica els usuaris i proporciona informació sobre com els usuaris troben la pàgina web i com la utilitzen per a realització d'Informes estadístics2 anys

ConfigurarRebutjar totesAcceptar totes

Reflexions en el debat per part del grup d'infermeria

Reflexions en el debat per part del grup d'infermeria
A continuació es presenten les aportacions realitzades per part dels professionals d'infermeria sobre l'organització: clima, participació i implicació.

Els participants a la sessió van fer referència al fet que les Comissions Clíniques són un instrument necessari per a la definició de la pràctica clínica correcta i adequada en situacions concretes i per resoldre de forma interdisciplinària els problemes que puguin presentar-se en la institució. També van assenyalar que les Comissions Clíniques constitueixen una important forma de participació dels professionals en la gestió i millora de la qualitat. Ara bé, van puntualitzar que el seu resultat pot ser satisfactori o relatiu en funció de com s'abordi. A més, es van plantejar una sèrie de factors que cal observar per extreure totes les seves potencialitats. Es va manifestar també que s'ha de tornar a percebre aquests espais com grups de treball encarregats d'elaborar, a partir del consens entre els professionals experts, els criteris d'actuació clínica i la proposta d'actuacions que consideri oportunes i necessàries. Moltes vegades la realitat no respon a aquesta definició i les Comissions Clíniques són percebudes com imposicions normatives.

D'altra banda, es va posar de manifest que la comunicació és un element cabdal i que la informació i el coneixement no s'han de quedar dins de la Comissió Clínica, sinó que s'han de traslladar als serveis i que els membres de les comissions han de ser conscients d'aquesta responsabilitat.

Així mateix, aquestes millores de la comunicació també es poden estendre a la comunicació interna en el conjunt de la institució. Si els gestors i directius de l'organització són capaços de transmetre la informació de manera que aquesta sigui accessible, es traslladen i es reforcen valors al grup. Es va recordar que una forma de fer partícips als professionals de les decisions estratègiques de la direcció és la informació. En moltes ocasions simplement estar informat i realitzar un feedback d'objectius i resultats fomenta extraordinàriament el sentit de pertinença i el compromís.

Hi va haver un consens unànime entre les professionals d'infermeria en el fet que disposen de total llibertat per donar la seva opinió sobre la millora d'un procés. Ara bé, van destacar que la problemàtica no rau en la capacitat de fer propostes i suggeriments, sinó en el fet que aquestes siguin tingudes en compte. Per mitigar això van considerar que s'ha d'evolucionar d'una praxis basada en la queixa i l'opinió a la construcció de propostes i alternatives.

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 30/05/2025