Des del punt de vista mèdic, l'avaluació ha d'arribar a tenir conseqüències. Tal com van explicar els professionals, s'hauran de trobar models de reconeixement de la competència i de l'acompliment basats en models multiorganització, i caldrà que el model no sigui únic, sinó que, en funció de l'àrea de coneixement, de la patologia o del procés, puguin donar-se diferents models retributius. Sí que van estar d'acord, però, amb un model únic per territori, que treballi amb les mateixes regles del joc.
En aquest marc o model integrador de servei, els professionals mèdics van dir que entenen la figura del Cap de Servei com una posició temporal, subjecta a avaluació periòdica i renovable. Els participants al grup focal van indicar com a oportunitat que “davant una reorganització com aquesta, hi ha Caps de Servei que s'haurien de reconvertir”. També van subratllar que calen líders de processos i entendre que els hospitals estan al servei d'un territori (i no que són d'un territori).
Per afrontar tots aquests reptes compartits del nostre sistema sanitari, els professionals van expressar les seves opinions amb un elevat grau d'adhesió a les afirmacions proposades.
Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta
La Unió València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona) Tel. 93 209 36 99