US DE COOKIES
Utilitzem cookies necessàries de sistema per al correcte funcionament de la web i cookies opcionals de Google Analytics per obtenir estadístiques de visita.
 +info

Configuració cookies

  • Necessàries

    Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes cookies no emmagatzemen cap informació personal.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _GRECAPTCHAgoogle.comPropiaProveir protecció antispam amb el servei reCaptcha6 mesos
    cc_cookie_accept_2024uch.catPropiaUsada per confirmar que l'usuari ha confirmat / refusat les cookies (i quins tipus accepta)1 any
    CMS_UCH_2013uch.catPropiaCookie técnica: cookie de sessió PHP. Guarda l'id de sessió d'usuari.al acabar la sessió

  • Anàlisi

    Les cookies analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques, el nombre de visitants, el percentatge de rebots, la font del trànsit, etc.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _gaGoogle AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Tracking per part de google per google analytics1 minut
    _ga_GHR57CGY9V2Google AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Identifica els usuaris i proporciona informació sobre com els usuaris troben la pàgina web i com la utilitzen per a realització d'Informes estadístics2 anys

ConfigurarRebutjar totesAcceptar totes

Abordatge de situacions de crisi/gestió de la incertesa, recomanacions i eines a l’abast

Abordatge de situacions de crisi/gestió de la incertesa, recomanacions i eines a l’abast

cánovas jornada comunicació Joan Francesc Cánovas va basar la seva intervenció en un decàleg per a l'abordatge comunicatiu de situacions de crisi. Va començar la seva explicació afirmant que les crisis més enllà de la comunicació no es poder evitar i que l'únic que es pot fer és gestionar-les de la millor manera possible. També va afegir que cal tenir present que en situacions de crisi hi ha molt més soroll i més sensibilitat de l'habitual.

Cánovas també es va referir a què en situacions de crisi cal comunicar fent una segmentació de públics (mitjans de comunicació, institucions públiques, etc.). A continuació, va afirmar que els mitjans de comunicació creen bombolles mediàtiques, condicionants que incorporen factors com el catastrofisme, la visió negativa dels polítics, etc. i que es traslladen al conjunt de la població.

Així mateix, va considerar que la televisió dóna molt de relleu i que, per tant, és convenient aparèixer en aquest mitjà quan es gestiona una crisi. Així mateix, va indicar que la realitat es basa sobretot en percepcions i que els mitjans de comunicació actuen en determinats casos com a jutges de la societat, (avançant-se a decidir si algú és culpable o innocent.

Joan Francesc Cánovas va prosseguir afirmant que la marca inicial té molta força a l'hora d'encarar i deslliurar-se d'una crisi posant com exemple “la crisi dels cogombres”.

Tanmateix, va assenyalar que l'impacte és allò que atrau, el conflicte, les notícies que s'escapen de la normalitat.

Finalment, Cánovas va explicar que la comunicació efectiva és bàsicament emocional i que, per tant, quan un professional sent passió per allò que fa és quan és efectiu.

Joan Francesc Cánovas és periodista i consultor especialitzat en comunicació de crisi i formació de portaveus i professor associat de la Facultat de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra.

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 30/05/2025