L'Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona) és un hospital maternoinfantil de referència que va iniciar el seu viatge digital fa gairebé 15 anys, sent un dels primers hospitals que va obrir la seva pròpia pàgina web (www.hsjdbcn.org ). Aquest viatge ha continuat durant tots aquests anys i ha agafat velocitat en la última etapa arran de l'eclosió de les xarxes socials.
Els objectius de la institució en relació a les xarxes socials són: potenciar la presència, els serveis i la conversa a la xarxa del centre maternoinfantil.
Tota aquesta activitat digital s'emmarca dins d'un projecte més global denominat Hospital Líquid (H2.O), l'objectiu del qual és “trencar” les parets de l'hospital i sortir a fora, apropant-se als pacients i a les seves famílies.
A la web institucional es pot veure recollida tota la seva presència digital:
- En xarxes socials: http://www.hsjdbcn.org/portal/es/web/xarxes_socials
- En portals temàtics: http://www.hsjdbcn.org/portal/es/web/portals_tematics
L'HSJD ha estat el primer hospital europeu, tant de nens com d'adults, i un dels primers del món, a definir i publicar una Política de Xarxes Socials (Social Media policy).
Els exemples més importants de la presència de l'HSJD a les xarxes socials són: Facebook HSJD - YouTube - Twitter-Institucional - Twitter-Oferta docent - Issuu - Slideshare - Portal temàtic Guía Metabólica - Portal temàtic Observatorio FAROS - Facebook FAROS - Facebook Guía Metabólica .
L'hospital ha seguit una estratègia multiplataforma, centrada a oferir continguts de qualitat que interessin al seu públic objectiu (els pacients i les seves famílies, així com tots aquells interessats en la salut dels nens).
L'Hospital Sant Joan de Déu és el traductor oficial al castellà dels consells de salut Kids Health, capdavantera als Estats Units, amb més d'un bilió americà de visites (1.000 milions de visites online, en terminologia europea).
Les raons per la qual un hospital està a les xarxes socials són les següents:
Impulsar un nou model de prestació assistencial, en el qual el pacient sigui més coresponsable de la seva salut.
Obtenir feedback: escoltar és més important que parlar per aprendre, i per extensió, per canviar a millor.
Incrementar el valor de la marca (build hospital brand).
En tots els moments de canvi, apareixen els dubtes: què passarà? Sortirà malament? Tindrà un impacte negatiu en la institució? Amb l'experiència d'un any i mig, des de l'Hospital Sant Joan de Déu podem confirmar que no va passar res que no estigués succeint. I podem objectivar que les xarxes socials han impactat positivament en processos clau de l'hospital com és el cas de l'atenció al client, difusió i comunicació, i continuïtat de les cures.
Podeu accedir al text complet fent clic aquí .
Jorge Juan Fernández, director d'eHealth Hospital Sant Joan de Déu; Júlia Cutillas, community manager Hospital Sant Joan de Déu, i Albert Moltó, cap de Comunicació Hospital Sant Joan de Déu.
Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta
La Unió València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona) Tel. 93 209 36 99