US DE COOKIES
Utilitzem cookies necessàries de sistema per al correcte funcionament de la web i cookies opcionals de Google Analytics per obtenir estadístiques de visita.
 +info

Configuració cookies

  • Necessàries

    Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes cookies no emmagatzemen cap informació personal.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _GRECAPTCHAgoogle.comPropiaProveir protecció antispam amb el servei reCaptcha6 mesos
    cc_cookie_accept_2024uch.catPropiaUsada per confirmar que l'usuari ha confirmat / refusat les cookies (i quins tipus accepta)1 any
    CMS_UCH_2013uch.catPropiaCookie técnica: cookie de sessió PHP. Guarda l'id de sessió d'usuari.al acabar la sessió

  • Anàlisi

    Les cookies analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques, el nombre de visitants, el percentatge de rebots, la font del trànsit, etc.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _gaGoogle AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Tracking per part de google per google analytics1 minut
    _ga_GHR57CGY9V2Google AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Identifica els usuaris i proporciona informació sobre com els usuaris troben la pàgina web i com la utilitzen per a realització d'Informes estadístics2 anys

ConfigurarRebutjar totesAcceptar totes

Equip en xarxa: apropar els professionals de la dependència al domicili

Equip en xarxa: apropar els professionals de la dependència al domicili

Anna Gómez Benchmarking L'any 2010 la Xarxa Sanitària i Social de Santa Tecla va iniciar, dins l'àmbit social de l'organització, la implementació d'un model referent en la feina diària de l'entitat, tenint en compte la manera de treballar en xarxa que la defineix: l'equip i el treball transversal.

La Xarxa Sanitària i Social de Santa Tecla es troba ubicada a dos comarques: el Tarragonès i el Baix Penedès, i gestiona diferents recursos dins l'àmbit assistencial i social.

Dins l'àmbit social trobem:

  • Gent gran: tres residències i tres centres de dia.
  • Infància: diverses llars d'infants, un CDIAP (Centre de Desenvolupament Infantil i d'Atenció Precoç), un CAF o Centre d'Acolliment Familiar, un CRAE o Centre Residencial d'Acció Educativa, un Servei de Preadoptius i un centre d'acollida de menors de 0 a 3 anys.
  • Discapacitats: Centre Especial de Treball.
  • Serveis Socials a la Comunitat: Servei d'ajut a Domicili.

Donat el creixement que, paulatinament, ha experimentat l'àrea social dins el conjunt de la institució, es va plantejar la necessitat de donar resposta a la demanda de suport creixent que els professionals en cures demanaven. D'aquesta manera va sorgir un equip transversal que compta amb el suport de diversos professionals. La idea és el treball en equip i, per tant, es tracta de tenir professionals experts que actuen com a figures transversals per donar un millor servei a l'usuari. Aquest equip està format per diferents perfils tècnics que treballen, bàsicament, en quatre àrees:

  • Psicosocial: treballador social i psicòleg
  • Funcional: terapeuta ocupacional i fisioterapeuta
  • Assistencial: diplomat universitari en infermeria i personal especialitzat en Activitats de la Vida Diària (AVD).
  • D'assessorament: jurídic i arquitectònic

Carme Villegas Benchmarking És la figura de la coordinadora d'AVD's qui fa que aquests equips actuïn de manera transversal en funció de les necessitats. D'entre tots aquests professionals el personal especialitzat en AVD's és el més novedós, ja que és aquell qui controla tots i cada un dels aspectes de la vida diària i aporta la seva experiència per donar una major qualitat al servei.

És en el servei d'atenció a domicili (SAD) on la manera de treballar amb aquest model referent ha tingut més impacte. En el SAD, els professionals que treballen sols i aquest suport els dóna seguretat i confiança, a banda de millorar les tasques que es realitzen al domicili. Es garanteix, per tant, la qualitat en l'atenció a l'usuari en el domicili i es dóna suport a les famílies amb l'assessorament d'un expert.

El circuït que se segueix és el següent:

La treballadora familiar sol·licita assessorament per una circumstància concreta a la coordinadora del SAD. Aquesta parla amb la responsable de l'equip, la coordinadora d'AVD's, a la qual s'explica el cas concret que requereix del seu suport i/o valoració.

S'acorda una visita a domicili amb la família a fi d'analitzar la seva feina in situ i observar l'entorn del domicili. Es fa una valoració integral de la situació les condicions del domicili i la necessitat real que s'observa.

Una vegada plantejada d'aquesta manera la situació, la responsable de l'equip realitza un diagnòstic i presenta un informe de les necessitats que s'han detectat a la Coordinadora del SAD i es torna a pactar una nova visita al domicili. Prèviament, es parla amb la treballadora familiar per donar-li unes pautes a seguir, que seran aquelles que s'explicaran a la família.

Si la coordinadora d'AVD's valora el suport d'un altre professional de l'equip transversal, es posa en contacte directament amb aquesta persona. Si es considera la necessitat d'un recurs extern, la coordinadora del SAD deriva l'usuari o sol·licita el recurs.

El seguiment de l'evolució es fa conjuntament entre la coordinadora del SAD i la coordinadora d'AVD's i, en aquells serveis que són de titularitat municipal, es fa un informe inicial de la valoració i diagnòstic i del seguiment que el cas requereix, i s'envia a Serveis Socials, en concret, a la treballadora social referent.

És necessari comptar amb el suport coordinat de tots els professionals que aborden el treball amb l'usuari, per tal de no duplicar esforços i treballar tots en la mateixa línia.

Els objectius de l'equip transversal són clars: assessorar, formar els professionals i les famílies i atendre les persones que ho necessiten. La feina ha donat els seus fruits, tot i que, a vegades, no és fàcil.

Els usuaris formen part de tota la Xarxa Sanitària i Social de Santa Tecla només amb l'accés primigeni a un recurs i la Xarxa també aprofita les sinergies generades pel fet de trobar-se dins la institució, i que ofereix una visió global i de continuïtat en la tasca de cuidar els altres.

Podeu accedir a la presentació del projecte "Equip en xarxa: apropar els professionals de la dependència al domicili", a càrrec d'Anna Gómez, coordinadora del Servei d'Atenció a Domicili, i Carme Villegas, coordinadora d'Atenció al Resident i AVD de la Xarxa Sanitària i Social Santa Tecla.

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 13/05/2025