US DE COOKIES
Utilitzem cookies necessàries de sistema per al correcte funcionament de la web i cookies opcionals de Google Analytics per obtenir estadístiques de visita.
 +info

Configuració cookies

  • Necessàries

    Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes cookies no emmagatzemen cap informació personal.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _GRECAPTCHAgoogle.comPropiaProveir protecció antispam amb el servei reCaptcha6 mesos
    cc_cookie_accept_2024uch.catPropiaUsada per confirmar que l'usuari ha confirmat / refusat les cookies (i quins tipus accepta)1 any
    CMS_UCH_2013uch.catPropiaCookie técnica: cookie de sessió PHP. Guarda l'id de sessió d'usuari.al acabar la sessió

  • Anàlisi

    Les cookies analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques, el nombre de visitants, el percentatge de rebots, la font del trànsit, etc.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _gaGoogle AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Tracking per part de google per google analytics1 minut
    _ga_GHR57CGY9V2Google AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Identifica els usuaris i proporciona informació sobre com els usuaris troben la pàgina web i com la utilitzen per a realització d'Informes estadístics2 anys

ConfigurarRebutjar totesAcceptar totes

Lideratge i transparència per la comunicació de crisi

Lideratge i transparència per la comunicació de crisi

Francesc Corberó A la primera part de la jornada, Francesc Corberó, director de comunicació de Nissan Spain & Portugal, va fer una conferència sobre lideratge i transparència per la comunicació de crisi, en la qual va exposar el cas de l'acord de flexibilitat a la planta de Nissan a la Zona Franca. Corberó va posar especial èmfasi en el fet que la comunicació és “multicanal, multisectorial i multipersonal”. A més, va destacar que les claus de la comunicació de crisi són establir una comunicació coherent, senzilla, proactiva i reactiva perquè hi hagi transparència; aconseguir un lideratge segur, clar i personalitzat, i mantenir els públics sempre informats.

Segons va dir, l'empresa ha de tenir “transparència amb els seus públics interns des del minut 1”, ja que així s'aconsegueix que els treballadors entenguin per què es pren una determinada decisió, quin serà el rumb a seguir i quins beneficis s'aconseguiran. Continuant amb la mateixa idea de la importància d'informar el públic intern, el director de comunicació de Nissan va dir que “cal assegurar que els fluxos de comunicació interna funcionen” i va explicar que una bona manera de fer-ho és mitjançant enquestes.

D'altra banda, Francesc Corberó va assenyalar que la comunicació ha de liderar el procés de diàleg des del primer moment. També va puntualitzar que, en el seu cas, havien previst una acció de comunicació per a cada fase del procés, subratllant així la importància de la planificació estratègica. Segons va argumentar, aquestes accions de comunicació variaven en funció del públic al qual es dirigien i podien consistir en sessions 1 to 1, ús dels canals de comunicació interna, contacte telefònic, reunions, notes de premsa, alertes a través de la newsroom de Nissan o posicionaments concrets després de cada moviment en el procés de negociació per evitar o corregir filtracions.

Finalment, en la intervenció, Francesc Corberó es va recordar la importància que tenen els mitjans de comunicació en un procés de negociació de mesures de flexibilització com el que va viure l'empresa automobilística, sobretot si es té en compte el gran impacte que té una companyia com aquesta en l'opinió pública, en especial a la premsa i a les xarxes socials.

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 30/05/2025