US DE COOKIES
Utilitzem cookies necessàries de sistema per al correcte funcionament de la web i cookies opcionals de Google Analytics per obtenir estadístiques de visita.
 +info

Configuració cookies

  • Necessàries

    Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes cookies no emmagatzemen cap informació personal.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _GRECAPTCHAgoogle.comPropiaProveir protecció antispam amb el servei reCaptcha6 mesos
    cc_cookie_accept_2024uch.catPropiaUsada per confirmar que l'usuari ha confirmat / refusat les cookies (i quins tipus accepta)1 any
    CMS_UCH_2013uch.catPropiaCookie técnica: cookie de sessió PHP. Guarda l'id de sessió d'usuari.al acabar la sessió

  • Anàlisi

    Les cookies analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques, el nombre de visitants, el percentatge de rebots, la font del trànsit, etc.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _gaGoogle AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Tracking per part de google per google analytics1 minut
    _ga_GHR57CGY9V2Google AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Identifica els usuaris i proporciona informació sobre com els usuaris troben la pàgina web i com la utilitzen per a realització d'Informes estadístics2 anys

ConfigurarRebutjar totesAcceptar totes

Un projecte de canvi

Un projecte de canvi

L'autonomia de gestió no és un projecte més de l'Institut Català de la Salut, sinó el projecte de canvi que hauria de permetre impulsar l'atenció primària d'aquesta organització cap a unes normes del joc diferents, amb efectes sobre el conjunt d'aquesta empresa pública.

Els principis i valors en els quals es basa aquest projecte de canvi són:

  • L'apoderament dels professionals, donant-los capacitat de decisió en tot allò que té a veure amb l'organització del seu treball.

  • La transparència, quant als objectius que es volen assumir i quant als recursos dels quals es disposa.

  • La gestió basada en el lideratge professional, ja que és necessari que els líders professionals facin seu el projecte i tinguin en compte els valors professionals a l'hora de gestionar.

  • La confiança, dels directius cap als professionals quant al fet que prendran les decisions adequades que millorin l'atenció als pacients, i dels professionals cap als directius pel fet que aquests els donaran el suport necessari per desenvolupar-se.

  • La implicació i el compromís, perquè només amb professionals compromesos pot tirar el projecte endavant.

  • La rendició de comptes, cap a l'organització, la resta de professionals, l'asseguradora, els ciutadans i la societat.

  • La voluntarietat, ja que hi ha qui se sentirà més còmode rebent instruccions que no pas amb autonomia de gestió, tot i que aquest ha de ser el model amb el qual es desenvolupin la majoria dels equips en el futur.

  • La innovació, perquè el projecte ha de servir per fer les coses de manera diferent.

El projecte compta amb uns instruments, entre els quals destaquen un acord de gestió específic, una incentivació individual mitjançant les DPO, opcions d'incentivació econòmica grupal, eines específiques de seguiment pressupostari i de gestió clínica, formació ad hoc en gestió i qualitat i suport de l'organització.

Tot plegat, amb l'objectiu d'aconseguir una major satisfacció professional que porti a una millor satisfacció dels pacients i uns millors resultats clínics i d'utilització de recursos.

L'anàlisi que s'ha fet dels resultats de l'any 2009, amb una experiència demostrativa en 10 equips distribuïts pel territori, tot i ser molt preliminar, demostra que aquests equips han estat capaços de gestionar els recursos de manera eficient i han obtingut uns bons resultats clínics i assistencials. Així mateix, l'anàlisi de les enquestes de qualitat de vida professional mostra que els professionals d'aquests equips estan més satisfets i puntuen millor especialment les àrees que tenen a veure amb el suport directiu que reben. D'altra banda, 9 d'aquests 10 equips han quedat situats en el primer quartil a l'enquesta de satisfacció dels ciutadans del 2009.

Durant el 2010 està prevista l'expansió del projecte a uns 80 nous equips, i continuar treballant per consolidar-lo, mirant de trobar resposta als reptes que planteja.

Jaume Benavent, Subdirector d'Atenció Primària i Integració de Serveis de l'Institut Català de la Salut.

Consulteu aquí la presentació de la jornada.

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 30/05/2025