En general, quines són les claus d'èxit d'un projecte empresarial?
En un entorn tan canviant com l'actual, les resumiria fonamentalment en tres:
En l'àmbit de les entitats proveïdores de béns i serveis, quins serien els reptes per garantir-ne l'èxit i com cal abordar-los?
Les empreses proveïdores de béns i serveis hem de canviar la manera de fer les coses per tal de donar resposta a les noves necessitats generant valor des d'una nova perspectiva, sent capaços de fer plantejaments “base zero” aportant el màxim rigor en tots els àmbits de gestió. Tot això requereix altes dosis de valentia evitant els particularismes de les "autarquies de la gestió tradicional de cada centre", prenent la iniciativa i amb autèntic esperit de treball en equip.
Sembla que la tendència en l'àmbit empresarial és a compartir recursos, on s'hauria de posar l'accent?
La realitat demostra que cal un autèntic canvi de paradigma, sortir de la gestió tancada entre les "quatre parets de cada centre". Les autèntiques sinergies i la incorporació de valor afegit passa avui per la implementació de noves tecnologies, inversions, redefinicions dels processos productius i això només es pot assolir amb eficiència i eficàcia, i si els centres comparteixen els projectes des de l'inici i amb una visió comú.
Sota el seu parer, quin paper hauria de jugar l'Administració?
En la meva opinió, l'Administració hauria de definir el catàleg de prestacions, vetllar per la seva estricta aplicació i estimular, des de la demanda, les solucions des dels sectors industrials.
Quines accions ha pres Arcasa per reduir costos que puguin repercutir en el preu al seu client?
Des de la nostra empresa hem fet un notable esforç de contenció de la despesa sense reduir la qualitat dels serveis que prestem. Estem convençuts que, com a sector, però també com a país, ens en sortirem si tots plegats fem un esforç i treballem conjuntament sota paràmetres de win to win. Principalment, hem posat l'accent en evitar la duplicitat de serveis, ajustar les estructures de serveis a la càrrega real de la demanda i compartir estructures de producció entre diferents centres.
Quins avantatges té per a les entitats sanitàries i/o socials contractar una empresa com la vostra enlloc d'una facility services?
Principalment, cal destacar que Arcasa té un alt grau de coneixement i especialització en el servei específic de restauració. De tota manera, no descartem en el futur estudiar la possibilitat de proporcionar un servei integral en combinació amb altres empreses, si realment podem redefinir el mapa de processos i aportar més valor als clients. Però per fer això, també caldrà una evolució en els convenis laborals de les diferents àrees de servei i un canvi en el model de contractació per part de la demanda.
Quins són els principals avantatges d'externalització dels serveis que ofereixen?
Pel que fa a l'externalització, disposem d'una forta especialització en el sector sanitari a Catalunya mantenint sempre un compromís estratègic amb els projectes. L'abordatge d'aquests, el fem des de la flexibilitat i la proximitat en el desenvolupament dels projectes. Disposem de les tècniques més avançades, disseny i implantació de processos de producció en “línia freda” i aprofitem les sinergies de l'estructura.
Què li sembla la proposta del conseller Ruiz sobre el pagament de les dietes per part dels usuaris?
Aquesta és una decisió que correspon definir als administradors públics, nosaltres, des de la indústria, hem de garantir, pagui qui pagui, la màxima eficiència, oferint al client un servei òptim dins del marc pressupostari.
Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta
La Unió València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona) Tel. 93 209 36 99