US DE COOKIES
Utilitzem cookies necessàries de sistema per al correcte funcionament de la web i cookies opcionals de Google Analytics per obtenir estadístiques de visita.
 +info

Configuració cookies

  • Necessàries

    Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes cookies no emmagatzemen cap informació personal.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _GRECAPTCHAgoogle.comPropiaProveir protecció antispam amb el servei reCaptcha6 mesos
    cc_cookie_accept_2024uch.catPropiaUsada per confirmar que l'usuari ha confirmat / refusat les cookies (i quins tipus accepta)1 any
    CMS_UCH_2013uch.catPropiaCookie técnica: cookie de sessió PHP. Guarda l'id de sessió d'usuari.al acabar la sessió

  • Anàlisi

    Les cookies analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques, el nombre de visitants, el percentatge de rebots, la font del trànsit, etc.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _gaGoogle AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Tracking per part de google per google analytics1 minut
    _ga_GHR57CGY9V2Google AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Identifica els usuaris i proporciona informació sobre com els usuaris troben la pàgina web i com la utilitzen per a realització d'Informes estadístics2 anys

ConfigurarRebutjar totesAcceptar totes

La comunicació i la RSC al servei d'un canvi organitzatiu

La comunicació i la RSC al servei d'un canvi organitzatiu

L'any 2002 l'Hospital Plató va haver de, a causa d'una forta crisi interna i externa, fer una reflexió estratègica de com podia replantejar el seus nous escenaris i com havia de fer el canvi organitzatiu per poder adaptar-se als nous reptes interns però també a una societat, la del segle XXI, diferent en els seus valors socials i expectatives. En la nostra primera valoració vàrem assumir quins serien els nostres objectius essencials: sostenibilitat social i econòmica i voluntat d'excel·lència assistencial van ser els objectius que varen marcar el desenvolupament del Pla Estratègic 2003/2010. La configuració de la missió, visió i valors es van alinear doncs amb aquests objectius essencials.

Per altra banda, al fer la valoració de la implicació dels líders (persones clau) de la nostra organització, vàrem comprovar que tal com els treballs, enquestes i opinions dels diferents col·lectius del sector ja mostraven, el nostre sector tenia una clara dissociació entre els objectius i formes de treballar i les expectatives dels professionals. Això ens va decidir a posar com a objectiu de la nostra estratègia corporativa a les persones.

Tot això va fer que com a eines estratègiques aprovéssim la implantació del model EFQM (European Fundation Quality Management) i la responsabilitat social. Els dos models tenen en comú que, des de dues formes diferents d'aplicació, poden canviar, modificar formes de treballar i comunicar-se. Si això es fa mitjançant polítiques i estratègies clares i consensuades pot afavorir a la millora de la motivació, implicació i participació dels professionals en els valors i maneres de fer i treballar. Un exemple clar en el model de l'EFQM ha estat la implantació dels processos en tota l'àrea assistencial, amb això els professionals consensuen les maneres de treballar, assumeixen les seves responsabilitats al marge de jerarquies i poden treballar la millora contínua de forma sistemàtica.

La responsabilitat social, a mésde facilitar la implantació de l'ètica, és una eina que permet aprofundir en el medi ambient, en els grups d'interès i en la gestió social. Per a nosaltres ha estat, sobretot, una forma d'incidir en polítiques cap a les persones, juntament amb l'EFQM. A més de projectes de col·laboració amb la societat, les polítiques mediambientals, el Pla d'ètica institucional i el Pla de millores socials potser són el que ha tingut més acceptació entre els professionals pel què ha suposat de reconeixement dels seus esforços. També, el canvi gradual a través del concepte, comunicar-nos, amb el que això significa pel fet canviar la manera de relacionar-nos, ha fet que, en disminuir el lideratge, els professionals hagin incrementat la seva implicació i orgull de pertinença així com els resultats anuals, reconeixements externs i la millora que les enquestes de clima laboral permeten evidenciar.

Jordi Pujol, director gerent de l'Hospital Plató.

Consulteu aquí la presentació de la jornada.

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 30/05/2025