US DE COOKIES
Utilitzem cookies necessàries de sistema per al correcte funcionament de la web i cookies opcionals de Google Analytics per obtenir estadístiques de visita.
 +info

Configuració cookies

  • Necessàries

    Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes cookies no emmagatzemen cap informació personal.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _GRECAPTCHAgoogle.comPropiaProveir protecció antispam amb el servei reCaptcha6 mesos
    cc_cookie_accept_2024uch.catPropiaUsada per confirmar que l'usuari ha confirmat / refusat les cookies (i quins tipus accepta)1 any
    CMS_UCH_2013uch.catPropiaCookie técnica: cookie de sessió PHP. Guarda l'id de sessió d'usuari.al acabar la sessió

  • Anàlisi

    Les cookies analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques, el nombre de visitants, el percentatge de rebots, la font del trànsit, etc.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _gaGoogle AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Tracking per part de google per google analytics1 minut
    _ga_GHR57CGY9V2Google AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Identifica els usuaris i proporciona informació sobre com els usuaris troben la pàgina web i com la utilitzen per a realització d'Informes estadístics2 anys

ConfigurarRebutjar totesAcceptar totes

El compromís en gestió clínica

El compromís en gestió clínica

A la primera taula d'experiències, que va estar moderada per Sílvia Ferrer, directora d'infermeria de la Xarxa Sanitària i Social Santa Tecla, es va tractar el compromís en gestió clínica: nous abordatges d'infermeria que contribueixen a l'eficiència del sistema, i va comptar amb la presentació de sis projectes:

  • Aplicació d'un nou mètode de capacitació professional per infermeres. Ernestina Junyent, de l'Hospital del Mar (Parc de Salut Mar), va donar a conèixer un nou mètode de capacitació per a les infermeres de la Unitat de Diàlisi d'aquest centre. Gràcies al nou mètode, han pogut realitzar un pla de formació individualitzat i dirigit a les seves necessitats concretes sense afegir costos econòmics, ja que es realitza a la unitat i per part dels mateixos professionals.
  • Infermera clínica en l'àrea del pacient quirúrgic complex. Nuria Borrell, de l'Hospital Moisès Broggi (Consorci Sanitari Integral), va centrar la seva presentació en la infermera clínica en l'àrea del pacient quirúrgic complex i en la seva tasca per abordar de forma integral i individualitzada el pacient que ha de ser sotmès a cirurgia en situació de complexitat clínica, aportar l'expertesa de les cures infermeres i assegurar-ne la continuïtat.
  • Experiència i resultats de la consulta on-line d'infermeria d'ostomies. M. Dolors Serinanell, del Consorci Hospitalari de Vic, va exposar la implantació de consultes en línia per donar resposta als dubtes dels malalts via correu electrònic. A través d'aquesta eina, que complementa la consulta tradicional, han aconseguit incrementar la qualitat de vida dels pacients ostomitzats i millorar-ne l'assistència.
  • El comprimís institucional de les coordinadores d'Infermeria mesurat en una escala d'avaluació de l'acompliment competencial. Teresa Fusté, de l'Hospital Clínic de Barcelona, va parlar de l'instrument que han elaborat per avaluar l'acompliment de les competències de les coordinadores d'infermeria, basat en les seves funcions. Després de posar-lo en pràctica, han constatat que es tracta d'una escala innovadora, amb rigor metodològic, que els permet avaluar de forma objectiva els comportaments observables.
  • Projecte Telecura. Seguiment a distància de cures de ferides cròniques i agudes complicades. Glòria Rovira Calero, del CAP Tarraco, de Tarragona (Institut Català de la Salut) va presentar el projecte de Telecura, posat en marxa el 2011 per millorar la gestió en les cures de ferides i úlceres al seu territori. La consulta a distància consisteix en l'enviament de fotos de casos clínics per part de les infermeres i dirigides a l'expert mitjançant la història clínica o el Whatsapp. Gràcies a aquesta iniciativa, han reduït el termini de temps de resolució d'una ferida crònica o complexa i han millorat la qualitat assistencial.
  • Optimització del procés d'artroplàstia primària de maluc i genoll. Pilar Julián, de l'Hospital Universitari Mútua Terrassa, va explicar la implementació d'un nou procés d'atenció per a les artroplàsties de genoll i maluc mitjançant la innovació en els circuits ràpids. Aquest nou procés ha suposat una millora de l'atenció i una ràpida recuperació que redueix l'estada mitjana i incrementa la satisfacció dels pacients. La implicació de l'equip multidisciplinari, el lideratge infermer i la coordinació interdepartamental d'infermeria han estat decisius per assolir l'èxit de la iniciativa.

primera taula

 
09/12/13
Núria Borrell
 
09/12/13
Teresa Fusté
 
09/12/13
Gloria Rovira
 
09/12/13
Pilar Julian

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 30/05/2025