L’ABS Alt Camp Oest reprèn l’Escola de Cuidadors amb més formació i assessorament per als cuidadors de persones amb dependència

Del 28/02/2011 al 22/03/2013

Des del març i fins el juny s'impartiran 32 hores de formació per facilitar la tasca diària dels cuidadors i ajudar-los a vetllar pel benestar del malalt i el seu propi. L'Escola s'adreça a tot el col·lectiu de cuidadors, joves i grans.

El mes de març s'iniciarà la V edició de l'Escola de Cuidadors de l'ABS Alt Camp Oest, dirigida als cuidadors que s'ocupen de persones que pateixen algun tipus de discapacitat. Habitualment són familiars i persones de l'entorn més proper, sovint d'edat avançada, fet que suposa que el cuidador destini la major part del seu temps a vetllar pel malalt, es trobi cansat física i psicològicament, i se li generin molt dubtes a l'entorn de si desenvolupa correctament la seva tasca.

Cada vegada hi ha més persones amb dependència a causa de l'envelliment de la població. Per tal de contribuir a pal·liar aquestes necessitats en el territori, el CAP de l'Alcover ha organitzat un programa de sessions de formació que contempla diferents àrees: l'àrea d'actitud, la psicològica, la terapèutica i la social. Les sessions són de dues hores setmanals que s'imparteixen a les instal·lacions del mateix centre els dijous a la tarda, de les 16.30 a les 18.30 h.

Al llarg de 4 mesos, els participants podran adquirir coneixements sobre la mobilització dels malalts, pautes de relaxació al domicili, recolzament psicosocial, informació de recursos socials i sanitaris, així com els aspectes legals de l'atenció al malalt dependent. Aquesta formació va a càrrec de professionals experts en l'àmbit sanitari; infermers, terapeutes ocupacionals, fisioterapeutes, psicòlegs i treballadors socials. Més enllà dels coneixements que se'ls ofereix i que poden aplicar de seguida en les seves tasques diàries, l'Escola esdevé un espai de recolzament on els participants poden compartir experiències i rebre assessorament en tot allò que els preocupa.

L'Escola de Cuidadors: una iniciativa amb reconeixement

L'any passat l'Escola de Cuidadors va ser escollida com a millor comunicació a la V Jornada de Salut i Gestió de les Institucions sanitàries organitzada pel Departament d'Economia de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, que es va celebrar a Reus el mes de novembre.

Igualment, va rebre el reconeixement de Millor Pòster Comunitari a les XIV Jornades Tècniques d'Entitats de Base Associativa, que van tenir lloc a Sant Benet de Bages el mes d'octubre.

Al llarg de les darreres 4 edicions l'Escola ha format fins a 61 persones, amb molt bona resposta per part de tots els participants. La treballadora social del centre, Montse Iglesias ha liderat el programa des de l'inici, fent un treball d'equip amb professionals de l'ABS i d'altres institucions del territori.

L'Escola de Cuidadors és una iniciativa acreditada pel Departament d'Acció Social i Ciutadania des de l'any 2009.

Per a més informació:

Laura Aranalde