Acord històric per a la construcció d'un sistema de serveis socials de Catalunya

Del 02/06/2023 al 01/06/2028
foto familia serveis socials
El Departament de Drets Socials, els sindicats majoritaris i les patronals del sector, entre elles La Unió. Associació d'Entitats Sanitàries i Socials, han signat l'1 de juny aquest acord que suposa el full de ruta per a la construcció d'un sistema de serveis socials propi de Catalunya: es reconeix la diversitat de la xarxa de provisió (xarxa catalana de serveis socials – XCSS), i entre d'altres elements sistèmics les parts es comprometen a participar en un estudi de costos per actualitzar les tarifes, revisar la cartera de serveis, avaluar la qualitat dels serveis, i a avançar en l'equiparació salarial  i de condicions laborals de la xarxa concertada amb la de gestió directa. Alhora recull l'escenari mínim de tarifes 2023 i 2024.

Des de La Unió, amb representativitat en l'àmbit de la gent gran, discapacitat i salut mental, apostem per enfortir una sistema integrat de serveis socials de Catalunya i seguirem  vetllant per la solvència, la sostenibilitat del sector i la millora de les condicions laborals dels professionals.

El president de La Unió, Enric Mangas ha assistit a l'acte de signatura i per part de les entitats també hi ha assistit  la Confederació del Tercer Sector Social,, Associació Catalana de Recursos Assistencials (ACRA), el Consorci de Salut i Social, la Unió de petites i mitjanes residències (Upimir), ACES - Associació Catalana d'Entitats de Salut i l'Associació de Centre d'Atenció a la Dependència de Catalunya (ACAD) i CCOO Catalunya i UGT Catalunya.

Data última actualització: 27/03/2024