Davant la possible aplicació de l’article 155, La Unió expressa el seu rebuig i dona suport al Govern

Barcelona-. 26/10/17-. En relació amb la possible aplicació de l'article 155 de la Constitució Espanyola, La Unió vol expressar el seu rebuig absolut a aquesta mesura que el Senat podria aprovar i que provocarà greus i irreparables danys a l'autogovern i les institucions pròpies de Catalunya, de manera singular, que no única, al seu Govern i al seu Parlament.

Uns dels valors de La Unió com a associació d'entitats sanitàries i socials és el compromís envers la societat i les institucions, des d'una actitud èticament responsable. Des d'aquest compromís demanem resoldre per la via política i del diàleg el conflicte entre l'estat espanyol i les aspiracions de la societat catalana, que sempre s'ha caracteritzat per buscar alternatives i solucions de manera pactada i pacífica als problemes.

Reiterem explícitament el suport als dirigents d'associacions cíviques empresonats i a les seves famílies, i als càrrecs electes amenaçats de persecució penal, des del president de la Generalitat fins als alts càrrecs. Des del seu diferent grau de responsabilitat, insistim que totes aquestes persones han manifestat els seus posicionaments des del respecte a la pluralitat, els valors democràtics, i l'oferiment al diàleg d'una manera pacífica, trets que caracteritzen el conjunt de la societat catalana.

En especial i dins del nostre àmbit d'actuació, volem mostrar el nostre respecte per les polítiques públiques en els àmbits de la salut i el benestar social impulsades pel Departament de Salut, el Servei Català de la Salut i el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, i el nostre compromís en la defensa d'un model propi i de país que ha demostrat un bon funcionament, esdevenint un dels eixos centrals de la cohesió social assolida a Catalunya.

En moments complicats, la maduresa del sector aconseguida gràcies a l'esforç dels professionals i de les entitats ha demostrat que el sistema és sòlid. En aquest sentit, des de la nostra entitat continuarem vetllant perquè les entitats puguin oferir un servei de màxima qualitat i els professionals desenvolupin la seva activitat en les millors condicions. Raqqa-SL

Data última actualització: 18/04/2024