Patronals i sindicats acorden establir un full de ruta amb el Govern per millorar l’atenció a la gent gran

Dimecres 09/01/2019
  • Entitats, organitzacions sindicals i Generalitat coincideixen en què es tracta d'un repte de país davant el qual no hi ha alternativa possible.
  • Igualtat de tracte i de recursos per a totes les persones ateses, millors salaris per als treballadors i les treballadores, i un increment de les tarifes públiques després de deu anys de congelació són les principals demandes dels agents socials i econòmics, que aposten per la signatura d'un conveni català de l'àmbit de la geriatria.

Barcelona 9 de gener de 2019 – Els agents socials i econòmics de l'àmbit d'atenció a la gent gran a Catalunya han arribat avui a un compromís amb la Generalitat per establir un full de ruta abans del proper juny que estableixi les prioritats i les necessitats del sector per als propers tres o quatre anys. Patronals, sindicats i el conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir El Homrani, han coincidit en situar la millora de l'atenció a la gent gran com un repte de país que requereix d'un ampli acord i davant el qual no hi ha alternativa possible. L'Associació Catalana de Recursos Assistencials, Centres Socio-sanitaris Catòlics de Catalunya, Comissions Obreres, Consorci de Salut i Social de Catalunya, La Confederació Empresarial del Tercer Sector Social de Catalunya, La Unió Catalana d'Hospitals, Unió General de Treballadors i La Unió de Petites i Mitjanes Residències han expressat durant la reunió mantinguda amb el conseller la necessitat de millorar, per una banda, les condicions laborals per als més de 40.000 treballadors i treballadores del sector i, de l'altra, garantir la sostenibilitat de les entitats proveïdores de la xarxa d'utilització pública.

Les entitats i les organitzacions sindicals reclamen que totes les persones ateses a residències rebin les mateixes condicions que les que són ateses en els centres propis de la Generalitat de Catalunya, tant pel que fa als ràtios de professionals com a les condicions laborals dels treballadors. També es demana que s'apliquin les mateixes tarifes que en els centres de gestió delegada, més les despeses d'amortització. S'ha de recordar que durant els darrers deu anys han vist les tarifes congelades, malgrat l'increment progressiu dels costos durant el mateix període.

Patronals i sindicats recorden que la millora de l'atenció a la dependència és un repte de país que requereix de la implicació de tot el Govern, i aposten per la signatura d'un conveni català que millori les condicions laborals i les càrregues de treball dels professionals, sempre i únicament vinculat a l'increment de tarifes.

Aquestes vuit entitats ja van presentar fa dos anys al Departament el «Manifest del sector d'atenció a la gent gran de Catalunya», el qual reclamava l'aportació de 300 milions d'euros per millorar les condicions laborals dels treballadors i les treballadores i augmentar les tarifes públiques, una demanda que no ha tingut recorregut per part de l'administració.

Representants agent socials sector gent gran que s'han reunit amb el conseller Chakir El Homrani
Data última actualització: 19/04/2024