St. Joan de Déu Serveis Sociosanitaris, primer centre de La Unió a aconseguir la certificació Libera Care per evitar contencions

Dimarts 10/11/2015
Barcelona, 10/11/15.- Sant Joan de Déu Serveis Sociosanitaris (Esplugues), centre que pertany a l'Orde Hospitalari Sant Joan de Déu Província d'Aragó-Sant Rafael, acaba de rebre l'acreditació de la norma Libera Care, un model de cura, atenció i intervenció centrat en la persona i sense subjeccions i, per tant, creat entorn de la dignitat. Aquest centre es converteix en el primer sociosanitari de la Unió Catalana d'Hospitals a aconseguir la certificació Libera Care.

Tenint en compte el nostre estil d'assistència i el perfil dels malalts que atenem, majoritàriament persones grans amb situació de dependència o que, per raons vinculades a la manca o pèrdua de capacitat psíquica, física o intel·lectual, necessiten un suport significatiu a la seva autonomia, la certificació Libera Care ens permet reforçar els nostres valors basats en la responsabilitat, el respecte, la qualitat, l'espiritualitat i l'Hospitalitat.

La norma Libera Care té com a objectiu principal evitar l'aplicació de qualsevol tipus de contenció, química o física, sobre el pacient. Això evita les conseqüències que poden provocar les contencions físiques: augment de la immobilitat, caigudes, nafres, incontinència i, també, l'angoixa de la persona.

Aquest projecte es va començar a gestar el 2013, quan es va formar un equip de professionals integrat per la Fundació Unió, vinculada a la Unió Catalana d'Hospitals, la Fundació Cuidados Dignos i Sant Joan de Déu Serveis Sociosanitaris. Durant el 2014 el sociosanitari va poder reduir les contencions (cinturons abdominals, perianals, baranes...), amb la millora de la qualitat de vida dels pacients del centre.

Sant Joan de Déu Serveis Sociosanitaris
Sant Joan de Déu Serveis Sociosanitaris presta servei des de 2005 amb l'objectiu d'oferir una assistència integral a les persones amb situació de dependència que, per raons lligades a la manca o pèrdua de capacitat psíquica, física o intel·lectual, necessiten un suport significatiu a la seva autonomia i una atenció important dirigida als seus limitacions i al seu estat de salut. Està integrat per una unitat de llarga estada psicogeriàtrica amb una capacitat de 89 llits, una unitat de mitja estada polivalent de 12 llits, un hospital de dia sociosanitari que ofereix activitats diürnes a 25 pacients i una llar-residència per a 30 persones.

Els residents són el veritable centre de les atencions i reben cures amb una visió multidisciplinar des de l'enfocament que l'ésser humà és un tot biològic, psicològic, social i espiritual. En atenció a la dependència fem la nostra aportació desenvolupant el concepte hospitalitat, cuidant l'acollida, la promoció de la salut, l'acompanyament dels residents, el respecte a la dignitat de la persona, el respecte a la vida humana i el desenvolupament dels professionals. Web: http://www.sjdsse.cat/  http://www.ohsjd.es

Fundació Unió i Unió Catalana d'Hospitals
La Fundació Unió té com a objectiu la creació i el suport, en la seva aplicació, de nous coneixements que contribueixin a millorar el sector sanitari i social. L'entitat està vinculada a la Unió Catalana d'Hospitals, que és una associació empresarial formada per més de 100 entitats associades que aglutinen més de 500 centres, els quals generen uns 60.000 llocs de treball i tenen com a element comú la prestació de serveis sanitaris i socials als ciutadans, posant a la seva disposició els recursos patrimonials, humans i tecnològics per tal de garantir una assistència de màxima qualitat i eficiència. Aquestes entitats defensen un model sanitari i social públic participat per la societat civil sobre la base de l'autonomia de gestió empresarial. Web: www.uch.cat

Data última actualització: 19/04/2024