Les patronals del sector d’atenció a la gent gran demanen al Govern un increment del 7% de les tarifes públiques en els nous pressupostos

Dijous 26/01/2023

L'actualització és imprescindible per millorar les condicions laborals dels professionals d'aquest àmbit, per incorporar nous treballadors i treballadores que mantinguin la qualitat de l'atenció envers un col·lectiu molt vulnerable, i per garantir la sostenibilitat de les empreses i entitats

comunicat conjunt
Barcelona 26-1-23 – El sector que dona atenció a les persones grans en situació de dependència fa temps que reivindiquem un finançament just i adequat per donar un servei que garanteixi el benestar de les persones usuàries, així com la sostenibilitat de les empreses i entitats que treballen amb aquest col·lectiu tan vulnerable.

Com a organitzacions representatives del sector hem reiterat al Govern i als grups parlamentaris que s'actualitzin les tarifes públiques dels diferents serveis en un 7% per tal de millorar les condicions laborals dels professionals que hi treballen, així com per incorporar nous treballadors i treballadores tan necessaris per una atenció de qualitat.

Des de fa unes setmanes, vivim amb preocupació i incertesa la negociació dels pressupostos d'enguany de la Generalitat de Catalunya ja que podrien no incorporar aquest increment econòmic necessari del 7% per mantenir una atenció de qualitat. Sense aquest increment, l'atenció que s'ofereix actualment es veurà seriosament compromesa, així com la viabilitat de moltes entitats i empreses prestadores de serveis.

Assolir el 7%, en canvi, seria un pas important per millorar una situació preocupant i, al mateix temps, enviaria un missatge potent i inequívoc al sector i a la ciutadania, reconeixent que l'atenció a les persones grans en situació de dependència és una prioritat de present i de futur en el marc d'una societat més justa, diversa i inclusiva.

Associació Catalana d'Entitats de Salut (ACES)
Associació Catalana de Recursos Assistencials (ACRA)
Associació de Centres d'Atenció a la Dependència de Catalunya (ACAD)
Consorci de Salut i Social de Catalunya (CSC)