Els representants de La Confederació (Patronal del Tercer Sector Social de Catalunya), La Unió (Associació d'Entitats Sanitàries i Socials), ACRA (Associació Catalana de Recursos Assistencials), ACESAP (Associació Catalana d'Empreses de Serveis d'Atenció a la Persona), ASADE (Asociación de Empresas de Ayuda a Domicilio Estatal), UPIMIR (Unió de Petites i Mitjanes Residències), ACELLEC (Associació Catalana d'empreses del Lleure, l'Educació i la Cultura), CCOO (Comissions Obreres de Catalunya), UGT (Unió General de Treballadors de Catalunya), la Sectorial d'Acció Social, Ensenyament i Humanitats de La Intercol·legial (Associació Intercol·legial de Col·legis Professionals de Catalunya) i La Taula d'Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya van signar l'acord per a l'impuls de la Millora de la Contractació Pública de Serveis d'Atenció a les Persones, el passat el 21 de juliol.
Malgrat la duresa de la situació econòmica i les dificultats pressupostàries de les administracions, amb aquest acord el sector pretén garantir la qualitat dels serveis i de l'ocupació que genera. Per tant, apel·lant a la responsabilitat última de l'Administració de garantir la correcta execució dels serveis públics i atenent a la vulnerabilitat dels col·lectius a qui s'adrecen aquesta tipologia de serveis (infants, joves, gent gran, persones amb discapacitat, col·lectius amb risc d'exclusió social, entre d'altres), els signants exigeixen que els processos de contractació pública vetllin per preservar-ne la qualitat i no quedin supeditats fonamentalment a criteris econòmics.
L'acord presenta, doncs, els elements que patronals, sindicats, col·legis professionals i Tercer Sector consideren fonamentals per preservar la qualitat dels serveis d'atenció a les persones, entre els que destaquen: la necessitat de garantir la capacitat tècnica suficient de les empreses adjudicatàries, la necessitat d'establir el límit de baixa en l'oferta econòmica per sota del qual no serà possible desenvolupar el servei en les condicions requerides, la necessitat de vetllar pel respecte dels drets i condicions laborals dels treballadors i treballadores en base a la normativa laboral sectorial existent en cada cas, o la necessitat d'assegurar mecanismes de control post-adjudicació que permetin comprovar que el servei s'està executant segons les condicions fixades en el contracte, entre d'altres.
Per ampliar la informació, podeu consultar la nota de premsa o descarregar el recull de notícies publicades als mitjans sobre aquest tema. Així mateix, també podeu accedir a la notícia del programa 8 al Dia sobre l'acord (a partir del minut 18:45).
Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta
La Unió València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona) Tel. 93 209 36 99