El conseller de Salut va agrair al conjunt d'associats de La Unió l'esforç fer durant el 2011 en favor de preservar la qualitat del sistema sanitari de salut. Així mateix, va reconèixer que l'actuació del sector va ser portada “al límit”. En aquest sentit, va destacar que el model català es torna a cotitzar a l'alça a l'Estat, ja que ha estat capaç de fer uns esforços que altres no han fet.
Boi Ruiz va explicar que, des del Govern, s'han pres “per la via dels fets” les mesures necessàries per tal de conservar el sistema sanitari en un escenari que obliga a buscar recursos addicionals. El conjunt de mesures es concreten en el Pla de Salut. El conseller es va referir a les reformes estructurals dutes a terme a les entitats sanitàries i socials (acords en el 90% dels centres), al procés de transformació de l'ICS i a la reforma del model contractual que s'està iniciant.
Entre d'altres reformes estructurals, Ruiz es va referir a l'aprovació de l'euro per recepta, així com al nou model de relació amb els proveïdors. Pel que fa al segon punt, el conseller va afirmar que el Govern de Catalunya ha estat el primer d'Espanya en dur a terme acords de risc compartit amb el sector farmacèutic. També va explicar que, properament, s'aprovarà una nova configuració dels sectors sanitaris i es publicarà el primer informe de la Central de Resultats centre per centre, pel que fa als centres de titularitat pública i els privats si accepten el repte.
Així mateix, el conseller de Salut va enunciar algunes reformes estructurals que va dir que "estan en mans del sector sanitari i social". Entre aquestes, va destacar que cal avançar més en compartir més sinergies, per exemple, a nivell de compres, logística, etc ... i la necessitat de les entitats de plantejar fórmules jurídiques d'agrupació d'interès econòmic associació per no haver de suportar despeses d'IVA.
D'altra banda, va assenyalar que cal reformar la manera de gestionar les llistes d'espera, així com una reordenació del sector sociosanitari pel que fa a la llarga estada.
Per acabar, Boi Ruiz va fer referència al Reial Decret llei 16/2012, de 20 d'abril, sobre les mesures urgents per garantir la sostenibilitat del Sistema Nacional de Salud, indicant que els instruments són inaplicables amb els terminis plantejats i no tindran l'efecte econòmic esperat.
Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta
La Unió València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona) Tel. 93 209 36 99