US DE COOKIES
Utilitzem cookies necessàries de sistema per al correcte funcionament de la web i cookies opcionals de Google Analytics per obtenir estadístiques de visita.
 +info

Configuració cookies

  • Necessàries

    Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes cookies no emmagatzemen cap informació personal.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _GRECAPTCHAgoogle.comPropiaProveir protecció antispam amb el servei reCaptcha6 mesos
    cc_cookie_accept_2024uch.catPropiaUsada per confirmar que l'usuari ha confirmat / refusat les cookies (i quins tipus accepta)1 any
    CMS_UCH_2013uch.catPropiaCookie técnica: cookie de sessió PHP. Guarda l'id de sessió d'usuari.al acabar la sessió

  • Anàlisi

    Les cookies analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques, el nombre de visitants, el percentatge de rebots, la font del trànsit, etc.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _gaGoogle AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Tracking per part de google per google analytics1 minut
    _ga_GHR57CGY9V2Google AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Identifica els usuaris i proporciona informació sobre com els usuaris troben la pàgina web i com la utilitzen per a realització d'Informes estadístics2 anys

ConfigurarRebutjar totesAcceptar totes

CONSELL DE PARTICIPACIÓ DE BENESTAR SOCIAL DE LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA

CONSELL DE PARTICIPACIÓ DE BENESTAR SOCIAL DE LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA
Dijous 25/03/2010

Els principals temes tractats van ser aquests:

  • Informe de gestió de l'Àrea de Benestar Social de la Diputació de Barcelona. Actuacions de suport als serveis socials locals davant la crisi.

    Montserrat Ballarín, diputada presidenta de l'Àrea de Benestar Social, informa que:

    • l'any 2009 es van atorgar 6 mil milions d'euros per diferents tipus d'ajuts socials, un 8% majoritàriament va ser per ajuts en alimentació, ajuts per lloguers, subvencions, acolliments residencials, etc. D'aquests 6 mil milions d'euros, 700.000 es van destinar a projectes socials (infància, alimentació, inserció sociolaboral, etc.).

    • La Diputació de Barcelona ha desplegat un servei de suport per assessorament jurídic que actualment ja ha donat servei a més de 1.600 persones.

    • L'any 2010 el pressupost destinat a ajuts es manté en 6 mil milions d'euros. D'aquests, un 10% estarà destinat a ajuts socials i 1 milió d'euros a projectes socials.
      En aquests moments, s'estan elaborant les bases pel concurs dels diferents projectes. Tot i que seran similars a les del 2009, es recorda que els projectes han de ser d'inclusió social i fets amb la col·laboració d'entitats de serveis socials. El calendari per a la presentació de projectes estarà disponible a finals del mes d'abril.

    • Programa d'arranjament d'habitatges per a gent gran amb problemes socials: per l'any 2010 volen arribar a fer arranjaments a 2.400 habitatges (banys, cuines de gas a elèctriques, barreres arquitectòniques, etc.). Actualment, aquests ajuts no poden arribar a persones amb discapacitats físiques que reben altres ajuts.

  • Proposta de model de copagament de SAD. Montserrat Ballarín informa que, a causa de la sol·licitud d'alguns ajuntaments de poder tenir un model únic per facilitar la política a seguir a l'hora de establir el copagament en els serveis de SAD, fan l'actual proposta pendent de tancar en la Comissió permanent de la Federació de Municipis, el proper dia 7 d'abril 2010.

    Aquesta proposta pretén fer un model únic de copagament, tenint com a finalitat crear una estructura millor per aquest servei. Principals característiques: respectar les normatives vigents; garantir una equitat en els serveis; un copagament moderat; simplificar la gestió del copagament tant per l'administració com per l'usuari; i fer una quota progressiva i equitativa.

    Criteris del model:

    • La renda de la persona beneficiària, estudiant allò que sigui més beneficiós per l'usuari, si compartida o no; no es tindran en compte el patrimoni i sí, els beneficis que se'n derivin; hi haurà deduccions segons les persones a càrrec (fills, etc.).

    • El cost per a l'usuari. Proposen com a referència 18€/hora i es tindrà present que el beneficiari no ha de pagar més del 65% del cost del servei que rebi.

    • Sobre la quota a pagar hi haurà una escala de gravamen segons els trams de la renda. Segons una anàlisi de la Diputació, es preveu que pot impactar entre un 2 i un 6% sobre la renda del beneficiari.

      Tot i que el model ha estat sol·licitat per diferents municipis, la decisió a l'hora d'implementar-lo correspon als ajuntaments, que tenen completa autonomia de gestió per fer-ho. S'insisteix que és necessari que tots els consorcis s'impliquin en fer servir el mateix model, ja que d'una altra manera es pot causar un greuge comparatiu entre els ciutadans de diverses localitats.

Assistents

Membres del Consell

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 30/05/2025