Els principals temes que van ser tractats són:
- Informacions relacionades amb el Departament de Benestar Social i Família: contractes assistencials. Arran de la informació del Departament de Benestar i Família de la impossibilitat de fer efectiva la factura del mes de juliol, va tenir lloc el dia 23, una reunió entre els representants de les patronals i les associacions de proveïdors (ACRA, AMMFEINA, COORDINADORA DE PROFUNDS, CSSC, DINCAT, ECOM, ENCAIX, FECAFAMM, FEPCCAT, FÒRUM DE SALUT MENTAL, LA CONFEDERACIÓ, LA UNIÓ i UPIMIR). S'informa de les actuacions que se'n deriven.
- Informació sobre el contracte assistencial que ha de fer arribar l'ICASS als centres per a les persones que ingressen mitjançant la LAPAD. S'informa que en aquest moment s'està tancant.
- Document presentat en el Plenari del dia 25 de juny sobre el Pla de Salut Cronicitat 2.4. Front 1. Es comenta que, gràcies a les múltiples contribucions dels associats, es van recollir les aportacions en el document del Grup de Treball d'atenció domiciliària integrada / continuada / residències. Arran de tots els suggeriments recollits dels associats es proposa que La Unió faci una reflexió intersectorial per compartir opinió i traslladar-la com a posició unitària.
- Resolució sobre l'aplicació de la reducció de la despesa prevista a l'Article 34 de la Llei 1/2012, de 22 de febrer. Es comenta que el dia 12 de juliol es va enviar la nota d'aclariment rebuda des de la Subdirecció General de Gestió de Recursos de l'ICASS en relació amb l'aplicabilitat de la Resolució sobre l'aplicació de la reducció de la despesa prevista a l'article 34 de la Llei 1/2012, de 22 de febrer, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2012, informació que està molt focalitzada a entitats públiques i/o consorcis. El Consell acorda sol·licitar que es revisi aquesta proposta des del punt de vista jurídic.
- Correcció d'errada a l'Ordre BSF/127/2012, de 9 de maig, per la qual s'actualitza el cost de referència, el mòdul social i el copagament, així com els criteris funcionals de les prestacions de la Cartera de Serveis Socials per a l'exercici 2012. S'ha aconseguit que, en data 12 de juliol, es rectifiqui aquesta Ordre en la línia del que es va demanar des de La Unió.
- Repercussió de l'IVA en el sector social. S'informa que el tipus general de l'IVA quedarà fixat en un 10% (del 8% al 10%). En els serveis de finançament públic, dins la LAPAD, continuarà amb un 4%.
- Reforma Laboral (Real Decreto-ley 3/2012, de 10 de Febrero) desprès d'haver estat aprovada al Congrés dels Diputats. S'informa que s'ha enviat un document als associats amb les modificacions més destacables d'aquesta Reforma.
- Grup de treball “Guia pla d'autoprotecció per a residències”. S'informa que el grup avança en l'elaboració d'un document.
- Informació de temes específics sobre Discapacitat Intel·lectual.
- Departament de Benestar Social i Família. Com gestionar les orientacions residencials per a persones amb discapacitat. Es comenta que les entitats amb discapacitats intel·lectuals tenen molta llista d'espera de places per a nens (joves) a llars. S'ha de treballar conjuntament amb les famílies per explicar-los que si no hi ha una valoració real de la discapacitat no haurien de posar els seus fills en la llista, tot i que s'entenen els diferents motius per fer-ho. Aquesta situació implica en molts casos que les llistes no siguin ni reals ni fiables quant a prioritat i/o urgència, per això es creu convenient parlar amb Serveis Territorials per proposar modificar la gestió de les llistes d'espera i la valoració de les discapacitats.
Assistents
Membres del Consell