US DE COOKIES
Utilitzem cookies necessàries de sistema per al correcte funcionament de la web i cookies opcionals de Google Analytics per obtenir estadístiques de visita.
 +info

Configuració cookies

  • Necessàries

    Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes cookies no emmagatzemen cap informació personal.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _GRECAPTCHAgoogle.comPropiaProveir protecció antispam amb el servei reCaptcha6 mesos
    cc_cookie_accept_2024uch.catPropiaUsada per confirmar que l'usuari ha confirmat / refusat les cookies (i quins tipus accepta)1 any
    CMS_UCH_2013uch.catPropiaCookie técnica: cookie de sessió PHP. Guarda l'id de sessió d'usuari.al acabar la sessió

  • Anàlisi

    Les cookies analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques, el nombre de visitants, el percentatge de rebots, la font del trànsit, etc.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _gaGoogle AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Tracking per part de google per google analytics1 minut
    _ga_GHR57CGY9V2Google AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Identifica els usuaris i proporciona informació sobre com els usuaris troben la pàgina web i com la utilitzen per a realització d'Informes estadístics2 anys

ConfigurarRebutjar totesAcceptar totes

CONSELL DEL SECTOR D'ATENCIÓ A LA DEPENDÈNCIA DE LA UNIÓ

CONSELL DEL SECTOR D'ATENCIÓ A LA DEPENDÈNCIA DE LA UNIÓ

Els principals temes que van ser tractats són:

  • Informacions relacionades amb el Departament de Benestar Social i Família: contractes assistencials. Arran de la informació del Departament de Benestar i Família de la impossibilitat de fer efectiva la factura del mes de juliol, va tenir lloc el dia 23, una reunió entre els representants de les patronals i les associacions de proveïdors (ACRA, AMMFEINA, COORDINADORA DE PROFUNDS, CSSC, DINCAT, ECOM, ENCAIX, FECAFAMM, FEPCCAT, FÒRUM DE SALUT MENTAL, LA CONFEDERACIÓ, LA UNIÓ i UPIMIR). S'informa de les actuacions que se'n deriven.
    • Informació sobre el contracte assistencial que ha de fer arribar l'ICASS als centres per a les persones que ingressen mitjançant la LAPAD. S'informa que en aquest moment s'està tancant.
    • Document presentat en el Plenari del dia 25 de juny sobre el Pla de Salut Cronicitat 2.4. Front 1. Es comenta que, gràcies a les múltiples contribucions dels associats, es van recollir les aportacions en el document del Grup de Treball d'atenció domiciliària integrada / continuada / residències. Arran de tots els suggeriments recollits dels associats es proposa que La Unió faci una reflexió intersectorial per compartir opinió i traslladar-la com a posició unitària.
    • Resolució sobre l'aplicació de la reducció de la despesa prevista a l'Article 34 de la Llei 1/2012, de 22 de febrer. Es comenta que el dia 12 de juliol es va enviar la nota d'aclariment rebuda des de la Subdirecció General de Gestió de Recursos de l'ICASS en relació amb l'aplicabilitat de la Resolució sobre l'aplicació de la reducció de la despesa prevista a l'article 34 de la Llei 1/2012, de 22 de febrer, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2012, informació que està molt focalitzada a entitats públiques i/o consorcis. El Consell acorda sol·licitar que es revisi aquesta proposta des del punt de vista jurídic.
    • Correcció d'errada a l'Ordre BSF/127/2012, de 9 de maig, per la qual s'actualitza el cost de referència, el mòdul social i el copagament, així com els criteris funcionals de les prestacions de la Cartera de Serveis Socials per a l'exercici 2012. S'ha aconseguit que, en data 12 de juliol, es rectifiqui aquesta Ordre en la línia  del que es va demanar des de La Unió.
    • Repercussió de l'IVA en el sector social. S'informa que el tipus general de l'IVA quedarà fixat en un 10% (del 8% al 10%). En els serveis de finançament públic, dins la LAPAD, continuarà amb un 4%.
  • Reforma Laboral (Real Decreto-ley 3/2012, de 10 de Febrero) desprès d'haver estat aprovada al Congrés dels Diputats. S'informa que s'ha enviat un document als associats amb les modificacions més destacables d'aquesta Reforma.
  • Grup de treball “Guia pla d'autoprotecció per a residències”. S'informa que el grup avança en l'elaboració d'un document.
  • Informació de temes específics sobre Discapacitat Intel·lectual.
    • Departament de Benestar Social i Família. Com gestionar les orientacions residencials per a persones amb discapacitat. Es comenta que les entitats amb discapacitats intel·lectuals tenen molta llista d'espera de places per a nens (joves) a llars. S'ha de treballar conjuntament amb les famílies per explicar-los que si no hi ha una valoració real de la discapacitat no haurien de posar els seus fills en la llista, tot i que s'entenen els diferents motius per fer-ho. Aquesta situació implica en molts casos que les llistes no siguin ni reals ni fiables quant a prioritat i/o urgència, per això es creu convenient parlar amb Serveis Territorials per proposar modificar la gestió de les llistes d'espera i la valoració de les discapacitats.
       

Assistents

Membres del Consell

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 19/06/2025