Els principals temes tractats van ser els següents:
- Seguiment dels temes d'entorn: mesures d'ajustament, seguiment dels àmbits de recursos humans i relacions laborals. S'informa sobre l'Avantprojecte de la Llei de Pressupostos i les seves implicacions en aquest àmbit.
- Comissió del Sistema de Pagament. Seguiment i informació sobre les propostes que encara no s'han concretat.
- Real Decreto-ley 16/2012, de 20 de abril, de medidas urgentes para garantizar la sostenibilidad del Sistema Nacional de Salud y mejorar la calidad y seguridad de sus prestaciones. Impacte en el sector. Es destaquen els canvis en les condicions dels assegurats, l'augment del copagament en aquelles prestacions que ja en tenen, l'establiment d'una diferenciació en la cartera comuna de serveis (cartera comuna bàsica, cartera comuna accessòria, cartera comuna complementària), no s'inclourà a la cartera de serveis allò que no estigui validat o demostrada la seva utilitat, acreditació de l'INSS (Instituto Nacional de la Seguridad Social) per exercir la funció de control de la condició d'assegurat o beneficiari que, un cop reconeguda, farà efectiu el dret a l'assistència. El debat se centra en aquest últim punt, que modifica el model de sistema de cobertura universal.
- Pagaments als proveïdors mitjançant el Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques. Situació actual i propostes. Es comenta que el mes d'abril es va enviar una nota informativa als associats signada per les tres patronals, CSSC, Aces i La Unió, sobre els pagaments als proveïdors mitjançant el Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques. Es debat el tema i es fa èmfasi en què la quita no és obligatòria, malgrat sigui un factor per cobrar abans, i es recomana comprovar la llista de factures perquè s'han observat discrepàncies. S'acorda parlar amb l'Àrea de patrimoni i inversions del CatSalut per aclarir determinats aspectes sorgits en relació als pagaments de les factures amb factoring (La Caixa) i les discrepàncies en el llistat de factures a presentar de cada entitat.
- Programa de Prevenció i Atenció a la cronicitat. Seguiment i contribució del sector de Salut Mental. S'informa sobre quines han estat les persones designades per col·laborar en els grups de treball de Salut Mental.
- Seguiment del benchmarking Unió Salut Mental. Estat de situació. El 2012, hi participen un total de 20 entitats que aporten dades referides a un total de 196 dispositius de salut mental. La participació actual amb dades complertes d'aquests centres és del 80%. S'ha establert un calendari de sessions tècniques que es dedicaran de forma monogràfica a l'anàlisi i debat de resultats en dispositius d'internament i hospital de dia (10 juliol), processos assistencials (depressió major i programa de TMS) (18 setembre) i dispositius d'activitat ambulatòria (13 novembre).
En la darrera reunió conjunta de gerents i professionals del passat 10 de maig, es van revisar els indicadors de CSMA i Depressió Major i es van debatre, com a àrees d'interès, l'efectivitat del programa de suport a la primària i l'absentisme del pacient en primera visita i productivitat. Es va decidir establir un grup de treball per a la selecció d'indicadors de la base de dades Integra (atenció primària), sol·licitar al CatSalut informació en relació al consum d'antidepressius i dies de baixa per ABS, i com a proposta de millora del servei, es va acordar preparar i difondre un informe anual amb els principals resultats agregats del benchmarking.
- Valoració de la Presentació del Projecte Obertament. Vegeu editorial. El Consell fa una valoració molt positiva del Projecte, la qual ha estat molt aclaridora i aproximativa. Es comparteix que és un projecte de llarg abast, que cal que un lideratge ferm i acords entre les cinc entitats amb situacions de partida diferents.
- Informació de la base de dades corporativa. S'informa que s'ha enviat una sol·licitud per tal de disposar d'una base de dades de representativitat de la patronal en el sector salut.
- Presentació de l'oficina d'atenció a l'associat. La responsable de la nova Oficina d'Atenció a l'Associat de La Unió, Vanessa Masso, explica quin és l'objectiu d'aquest nou departament, que neix arran de la reflexió estratègica i dels canvis organitzatius que s'han produït a La Unió. Les principals funcions seran atendre els associats sempre que necessitin resoldre preguntes i/o dubtes, vulguin fer suggeriments i/o tractar possibles desconforts, relacionats amb la seva condició d'entitat associada (drets i deures) i la seva actuació en els diferents àmbits de participació. Aquesta oficina pretén ser el canal d'entrada per resoldre tant dubtes tècnics de l'àmbit associatiu o sectorial de manera agrupada com tots aquells que estiguin relacionats amb els serveis que ofereix la Fundació Unió (assessorament, formació, estudis i recerca).
Assistents
Membres del consell