US DE COOKIES
Utilitzem cookies necessàries de sistema per al correcte funcionament de la web i cookies opcionals de Google Analytics per obtenir estadístiques de visita.
 +info

Configuració cookies

  • Necessàries

    Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes cookies no emmagatzemen cap informació personal.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _GRECAPTCHAgoogle.comPropiaProveir protecció antispam amb el servei reCaptcha6 mesos
    cc_cookie_accept_2024uch.catPropiaUsada per confirmar que l'usuari ha confirmat / refusat les cookies (i quins tipus accepta)1 any
    CMS_UCH_2013uch.catPropiaCookie técnica: cookie de sessió PHP. Guarda l'id de sessió d'usuari.al acabar la sessió

  • Anàlisi

    Les cookies analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques, el nombre de visitants, el percentatge de rebots, la font del trànsit, etc.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _gaGoogle AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Tracking per part de google per google analytics1 minut
    _ga_GHR57CGY9V2Google AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Identifica els usuaris i proporciona informació sobre com els usuaris troben la pàgina web i com la utilitzen per a realització d'Informes estadístics2 anys

ConfigurarRebutjar totesAcceptar totes

El canvi de paradigma en el periodisme

El canvi de paradigma en el periodisme
Diumenge 16/07/2017

Taula rodona, plenari comunicació2 El darrer acte de la jornada va ser la taula rodona moderada per Albert Sáez, director adjunt d'El Periódico, que va girar al voltant de ‘El canvi de paradigma en el periodisme' i que va comptar amb la participació del director de RAC1, Eduard Pujol; la sotsdirectora de l'Ara i impulsora dels seus continguts digitals, Georgina Ferri, i el cap de projectes d'El Nacional, Toni Piqué.
 

Georgina Ferri va ser la primera en prendre la paraula per explicar que el model de negoci de l'Ara no es basa en el tràfic, sinó en la subscripció perquè consideren que l'usuari està disposat a pagar per la informació, si és interessant. D'aquesta manera, aquest diari aposta pels continguts propis.

Igualment, va considerar que el públic vol triar la informació i, per això, se li ha de donar per capes. És a dir, no és el mateix el que es facilita amb una alerta, que amb una pestanya, la notícia del web o l'edició de diari, va assenyalar. També va indicar que el volum i la qualitat de la informació varia i s'ha de jerarquitzar i, això, només ho pot fer el periodista com a verificador i organitzador de la informació.

Per la seva banda, Toni Piqué va coincidir en què el que té valor és la verificació, però que en general el que es valora és la immediatesa i, per tant, les empreses periodístiques han de triar entre un model de negoci fonamentat en la publicitat i, és a dir, en la immediatesa, o en el lector, donant prioritat en aquest cas, a l'edició i la verificació. En aquest sentit, no es va mostrar massa optimista, ja que va assegurar que, mentre els ingressos per publicitat segueixin representant el gran gruix de l'entrada de diners dels mitjans, aquests continuaran apostant per la rapidesa.

Finalment, el director de RAC1, Eduard Pujol, va explicar que el món digital ha permès a la ràdio créixer i ser més forta perquè, avui dia, gairebé tothom porta l'app d'alguna emissora descarregada en el mòbil, mentre que fa uns anys, era molt estrany trobar una persona que portés un aparell de ràdio o un reproductor mp3 a la butxaca.

En aquest sentit, va afirmar que aquest canvi d'hàbit en el consum de ràdio ha fet que les emissores deixessin de configurar les graelles pensant en el oient convencional per dissenyar-les pels oients amb Internet. A més, va indicar que la immediatesa també ha comportat una modificació dels continguts. Fa uns anys, va comentar, la informació es fraccionava i es dirigia cap a un tipus de programa en concret d'una franja horària determinada i, ara, tot tipus d'informació té cabuda en qualsevol programa.

Tots van abordar els mitjans de comunicació com a multiplataforma i el lector com internauta.

Finalment, Pujol va donar una dosi d'optimisme als assistents dient que hi ha finestres per totes les històries si la comunicació és bona i el comunicador té credibilitat, especialment les històries "amb pell". Malgrat això, els tres ponents van coincidir que perquè hi hagi història, hi ha d'haver notícia.

Tots van animar els assistents a crear i produir continguts propis i traslladar-los a premsa, més quan tots van coincidir que la credibilitat en les organitzacions va a l'alça i la dels mitjans ha caigut en els últims anys.

Video Taula Rodona, Plenari de Comunicació Les intervencions a taula rodona estan recollides en el següent video.

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 20/06/2025