US DE COOKIES
Utilitzem cookies necessàries de sistema per al correcte funcionament de la web i cookies opcionals de Google Analytics per obtenir estadístiques de visita.
 +info

Configuració cookies

  • Necessàries

    Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes cookies no emmagatzemen cap informació personal.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _GRECAPTCHAgoogle.comPropiaProveir protecció antispam amb el servei reCaptcha6 mesos
    cc_cookie_accept_2024uch.catPropiaUsada per confirmar que l'usuari ha confirmat / refusat les cookies (i quins tipus accepta)1 any
    CMS_UCH_2013uch.catPropiaCookie técnica: cookie de sessió PHP. Guarda l'id de sessió d'usuari.al acabar la sessió

  • Anàlisi

    Les cookies analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques, el nombre de visitants, el percentatge de rebots, la font del trànsit, etc.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _gaGoogle AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Tracking per part de google per google analytics1 minut
    _ga_GHR57CGY9V2Google AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Identifica els usuaris i proporciona informació sobre com els usuaris troben la pàgina web i com la utilitzen per a realització d'Informes estadístics2 anys

ConfigurarRebutjar totesAcceptar totes

Jornada "Innovació en la gestió de serveis generals en centres sanitaris"

Jornada "Innovació en la gestió de serveis generals en centres sanitaris"
Dijous 10/05/2007

La reunió va convocar més de 140 professionals del sector, directors gerents, directors de serveis generals, caps d'hoteleria de centres sanitaris, arquitectes, consultors i altres experts de tot l'Estat espanyol.

La jornada va tenir com a eixos centrals l'acreditació dels serveis, l'ús de les noves tecnologies, el respecte mediambiental, els models de col·laboració i els criteris de planificació i arquitectura sanitària per al segle XXI.

Les conclusions de la Jornada són les següents:

  • Els serveis generals són estratègics per a l'empresa sanitària i tenen un impacte directe sobre la percepció del servei per part de pacients i professionals. Cal, doncs, tenir en compte la gestió del detall i la percepció de les condicions hoteleres entre les prioritats d'inversió en serveis generals.
  • L'estat d'instal·lacions i infraestructures sanitàries presenta una gran variabilitat, fet que planteja la necessitat d'acreditar aquests serveis i vetllar per l'acompliment normatiu, ja que la preocupació ha d'estar en la seguretat per a les persones .
  • Tenim hospitals capdavanters en el respecte mediambiental , posant en pràctica els compromisos del protocol de Kioto. Es va presentar l'experiència d'un hospital que utilitza el biodièsel en 50 ambulàncies, reduint així unes 500 Tm/any d'emissions de CO2.
  • Una mala planificació dels projectes de construcció d'equipament sanitari pot arribar a presentar costos induïts , que poden suposar un 8-10% de sobrecost per al manteniment de l'obra en el primer any. Es van proposar clàusules de penalització en funció de l'acompliment de compromisos.
  • Una preocupació dels gerents és el model de relació desitjat en les empreses externes proveïdores d'aquests serveis. Es busca un model de coresponsabilització, on el proveïdor participi també en la planificació del servei i on es creï la confiança necessària per compartir i fer benchmarking d'idees mútues.
  • La decisió d'externalitzar no pot limitar-se a ser una política de recursos humans. Cal buscar fora allò en que altres són més experts.
  • Es rellevant el disseny del pla funcional : la definició de les circulacions pot arribar a impactar en un 30% del sobrecost de despeses de personal a causa de la necessitat d'augmentar les circulacions.
  • Els criteris de disseny arquitectònic dels hospitals del segle XXI han de contemplar la flexibilitat, la resposta puntual a les pandèmies, l'adequació al client en el context de la medicina personalitzada, l'explotació d'àrees comercials, els hotels de pacients i una orientació a la integració de serveis.

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 30/05/2025