La Fundació Unió, a partir d'un encàrrec del consell tècnic assessor de La Unió, juntament amb la consultora Mapa Media van presentar una enquesta que pretén ser un punt de partida per tal d'aglutinar les diferents experiències de les entitats i buscar punts de millora.
Durant la presentació, Josep Martí, director de MAPA Media, va assenyalar que hi ha una contradicció entre el que es diu i el que es fa en comunicació que queda plasmada en la manca de planificació; el percentatge del pressupost que s'hi destina; el poc grau d'expertesa a l'hora de dominar les diferents disciplines; i en el fet que, sovint, qui articula l'estratègia és qui l'ha d'implementar (departaments unipersonals).
Durant la sessió Mariona Grau i Marc de Semir, responsables de comunicació de l'Hospital de Sant Pau i del Clínic respectivament, van tractar diversos aspectes d'quest àmbit des del punt de vista de la gestió diària a les entitats i des del punt de vista de la visió del futur. Grau va subratllar la importància que el pla de comunicació fixi uns objectius marcats per la direcció general i que la comunicació se situï en el nivell de l'estratègia. Presentació Mariona Grau
Per a Marc de Semir el futur de la comunicació a les organitzacions passa per buscar fórmules imaginatives alhora que útils i rendibles per a l'entitat. Presentació Marc de Semir
Roser Fernández , directora general de La Unió, va afirmar que la diversitat de tipologies d'entitats associades a La Unió ha de permetre l'intercanvi d'experiències i el debat sobre propostes concretes per al sector . Fernández va anunciar que el Consell Tècnic Assessor de Comunicació posarà en marxa diferents grups de treball per tal d'analitzar empíricament els models organitzatius i instruments dels diferents àmbits de comunicació a les entitats.
Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta
La Unió València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona) Tel. 93 209 36 99