US DE COOKIES
Utilitzem cookies necessàries de sistema per al correcte funcionament de la web i cookies opcionals de Google Analytics per obtenir estadístiques de visita.
 +info

Configuració cookies

  • Necessàries

    Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes cookies no emmagatzemen cap informació personal.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _GRECAPTCHAgoogle.comPropiaProveir protecció antispam amb el servei reCaptcha6 mesos
    cc_cookie_accept_2024uch.catPropiaUsada per confirmar que l'usuari ha confirmat / refusat les cookies (i quins tipus accepta)1 any
    CMS_UCH_2013uch.catPropiaCookie técnica: cookie de sessió PHP. Guarda l'id de sessió d'usuari.al acabar la sessió

  • Anàlisi

    Les cookies analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques, el nombre de visitants, el percentatge de rebots, la font del trànsit, etc.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _gaGoogle AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Tracking per part de google per google analytics1 minut
    _ga_GHR57CGY9V2Google AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Identifica els usuaris i proporciona informació sobre com els usuaris troben la pàgina web i com la utilitzen per a realització d'Informes estadístics2 anys

ConfigurarRebutjar totesAcceptar totes

La Fundació Unió i Mapa Media analitzen la comunicació com a eina estratègica a les organitzacions sanitàries i socials de Catalunya 2008

La Fundació Unió i Mapa Media analitzen la comunicació com a eina estratègica a les organitzacions sanitàries i socials de Catalunya 2008
Del 13/03/2008 al 31/12/2099
Durant la jornada es va posar de manifest que la comunicació es considera una eina estratègica de direcció. No obstant això, en la pràctica, els recursos que s'hi dediquen (humans, físics i tecnològics) etnren en contradicció amb aquesta consideració.

Enquesta del Consell Tècnic Assessor en comunicació de La Unió sobre necessitats i tendències en aquest àmbit

· Un 94% de les entitats consideren la comunicació una eina de gestió estratègica però u n 40% de les entitats hi destina menys d'un 1% de les despeses totals

La Fundació Unió a apartir d'un encàrrec del consell tècnic assessor de La Unió juntament amb la consultora Mapa Media van presentar una enquesta que posa de manifest les necessitats i la situació del sector sanitari català en matèria de comunicació corporativa. Tot i no ser un estudi universitari es tracta d'un punt de partida per tal d'aglutinar les diferents experiències de les entitats i buscar punts de millora.

Pel que fa a la presentació de l'enquesta, Josep Martí director de MAPA Media va assenyalar que el fet que hi ha una contradicció entre el que es diu i es fa queda plasmat en la manca de planificació; el percentatge del pressupost que s'hi destina; el poc grau d'expertesa a l'hora de dominar les diferents disciplines; i en el fet que sovint qui articula l'estratègia és qui l'ha d'implementar (departaments unipersonals). L'enquesta es va fer durant l'estiu del 2007 entre les 97 entitats associades en aquell moment a La Unió . L'índex de resposta va ser del 28%. Martí va considerar que tant les respostes com la manca d'elles són significatives.

Resultats de l'enquesta

Durant la sessió Mariona Grau i Marc de Semir responsables de comunicació de l'Hospital de Sant Pau i del Clínic respectivament van tractar diversos aspectes d'quest àmbit des del punt de vista de la gestió diària a les entitats i des del punt de vista de la visió del futur.

Grau va subratllar la importància que el pla de comunicació fixi uns objectius marcats per la direcció generals i que la comunicació se situés en el nivell de l'estratègia i no en el de l'execució a les entitats. En aquest sentit va remarcar la diferència entre comunicar i informar; incidint també en la importància de la comunicació interna.

Per a Marc de Semir el futur de la comunicació a les organitzacions passa per buscar fòrmules imaginatives alhora que útils i rendibles per a l'entitat. També es va mostrar escèptic en l'ús de les noves tecnologies.

Presentació Mariona Grau Presentació Marc de Semir

Roser Fernández , directora general de La Unió va subratllar la importància de tractar de comunicació com un element estratègic de gestió i va destacar la importància de conèixer i aplicar les seves diferents vessants. Fernández va anunciar que el Consell Tècnic Assessor de Comunicació posarà en marxa diferents grups de treball per tal d'analitzar empíricament com es treballa la comunicació a les entitats. Aquests treballs han de servir com a eina per tal que els responsables de comunicació posin en valor aquesta disciplina com a eina estratègica davant la direcció de les seves entitats.

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 30/05/2025