Món Sant Benet, Sant Fruitós del Bages, 9 d'octubre.
Estem en un moment clau per a Europa, on el debat sobre la sostenibilitat dels sistemes de salut i socials i sobre la seguretat estratègica dels països marca l'agenda política i econòmica, i pot arribar a qüestionar el valor de l'Estat i la Societat del Benestar.
En aquest context La Unió, Associació d'Entitats Sanitàries i Socials, en el marc de celebració dels seus 50 anys va reunir el 9 d'octubre al Món Sant Benet als principals agents socioeconòmics del país per compartir la bondat i necessitat de situar el sector salut i social com a sector estratègic de país:
Catalunya, amb centres assistencials, de recerca i innovació i de formació d'excel·lència, i amb una forta indústria arrelada al país, i té l'oportunitat de ser la bioregió líder al sud d'Europa en recerca, innovació, ciències de la vida, tal i com recull l'Informe anual del Biocat de la Bioregió.
En un entorn on es debat sobre la sostenibilitat de l'Estat del Benestar i la seguretat estratègica, La Unió ha volgut compartir amb referents del món socioeconòmic i del sector l'aposta de Catalunya i Europa per situar al sector salut i social com a sector estratègic de país, per impulsar un nou model d'economia productiva entorn el sector Salut, generant cohesió social i equilibri territorial, preservant els valors d'un Estat del Benestar que ha d'evolucionar cap a una Societat del Benestar, i guanyant seguretat i autonomia estratègica. Europa hi ha d'apostar, i Catalunya en pot ser referent.
Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta
La Unió València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona) Tel. 93 209 36 99