La primera taula de la jornada –que va ser moderada per Daniel Navó, cap d'Obres i Serveis de la Fundació Hospital de l'Esperit Sant– es va centrar en noves fórmules des de la perspectiva de les empreses de serveis. Josep Llovera, Business Development Director Iberia de ISS Facility Services, va ser el primer en intervenir i va exposar diversos casos pràctics de restauració de centres que comparteixen processos de planificació i producció. Després de donar a conèixer un cas d'especialització, un d'aprofitament de capacitat i un d'unificació de planificació i producció, va concloure que compartir infraestructures, models de producció i planificació entre centres és una manera d'aconseguir eficiències i que s'haurien d'incentivar projectes de col·laboració entre institucions, sobretot per l'alt nivell d'instal·lacions infrautilitzades. A més, va subratllar que les sinergies es produeixen en funció del model escollit i les característiques de cada centre, així com que és més sostenible fer-ho entre entitats d'un mateix territori, amb productes de proximitat i generació o manteniment d'activitat econòmica.
A continuació, Laia Gelabert, cap de Projectes d'Eficiència Energètica de Gas Natural Serveis, va parlar de solucions de gestió energètica al sector hospitalari. L'experta va destacar especialment la necessitat d'oferir solucions a mida, adaptades a les necessitats concretes de cada client i que signifiquin una gestió integral. També va donar importància al fet de comptar amb telegestió per a tots els projectes de gestió de l'eficiència energètica. A més, va exposar àmpliament tres casos reals: el del Complex Hospitalari de la Universitat de Santiago de Compostela, el de l'Hospital Universitario La Paz, de Madrid, i el de l'Hotel Simba, de Castelló.
Finalment, Mariano Rodríguez, responsable de Serveis d'Integrated Facility Management Sanitat de Sodexo, va tractar la integració de serveis de Facility Management en el món hospitalari. A la seva intervenció va ressaltar que hi ha molts tipus possibles d'externalització, així com molts serveis que es poden integrar, de manera que, segons va comentar, cal analitzar les circumstàncies del client per adaptar el servei a les seves necessitats. Pel que fa a l'estalvi de costos, va insistir en la necessitat de definir nivells de servei per analitzar els costos i les opcions que hi ha tasca a tasca, a més d'analitzar les alternatives i buscar sempre contractes on les dues parts surtin guanyant.
Podeu descarregar les presentacions dels tres ponents per ampliar la informació:
Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta
La Unió València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona) Tel. 93 209 36 99