Raquel Gutiérrez, d'Atenció ciutadana de la Regió Sanitària de Barcelona, va explicar en què consisteixen les tres línies del Pla de salut en matèria d'atenció ciutadana, que el CatSalut està desenvolupant dins del seu àmbit d'actuació.
Millorar el coneixement del sistema sanitari públic, mitjançant actuacions de transparència i l'elaboració d'un manual d'us i accés als serveis de salut, és l'objectiu d'un dels projectes, que també pretén afavorir un model de continuïtat i seguretat en el territori. Per aconseguir-ho, actualment, hi ha dues iniciatives en curs: la targeta sanitària Braille i Cuida'm.
El segon projecte, en fase de desenvolupament, se centra en la gestió del risc dels assegurats, que s'inclou en les accions de la línia d'actuació 2 del Pla de Salut, un sistema més orientat al malalt crònic.
Finalment, el tercer projecte pretén obtenir una garantia de qualitat amb actuacions de benchmarking, la gestió de queixes i reclamacions, així com una major proactivitat en la garantia de compromisos (llista d'espera) i un model de participació ciutadana. Per assolir-ho, hi ha dues iniciatives en curs: d'una banda, el desplegament d'un sistema de tolerància zero amb les reclamacions de tracte i, de l'altra, el Pla d'enquestes de satisfacció dels assegurats del CatSalut-PLAENSA©.
D'acord amb el plantejament descrit, el CatSalut vol potenciar la comunicació amb els ciutadans i un model de coresponsabilitat que exigeix un increment de la transparència i el compromís.
Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta
La Unió València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona) Tel. 93 209 36 99