US DE COOKIES
Utilitzem cookies necessàries de sistema per al correcte funcionament de la web i cookies opcionals de Google Analytics per obtenir estadístiques de visita.
 +info

Configuració cookies

  • Necessàries

    Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes cookies no emmagatzemen cap informació personal.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _GRECAPTCHAgoogle.comPropiaProveir protecció antispam amb el servei reCaptcha6 mesos
    cc_cookie_accept_2024uch.catPropiaUsada per confirmar que l'usuari ha confirmat / refusat les cookies (i quins tipus accepta)1 any
    CMS_UCH_2013uch.catPropiaCookie técnica: cookie de sessió PHP. Guarda l'id de sessió d'usuari.al acabar la sessió

  • Anàlisi

    Les cookies analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques, el nombre de visitants, el percentatge de rebots, la font del trànsit, etc.

    NomProveïdorPropietatFinalitatCaducitat+info
    _gaGoogle AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Tracking per part de google per google analytics1 minut
    _ga_GHR57CGY9V2Google AnalyticsDe tercersCookie d'anàlisi o mesurament: Identifica els usuaris i proporciona informació sobre com els usuaris troben la pàgina web i com la utilitzen per a realització d'Informes estadístics2 anys

ConfigurarRebutjar totesAcceptar totes

Reptes a l'hora de construir la comunicació corporativa

Reptes a l'hora de construir la comunicació corporativa
Diumenge 16/07/2017

Xavier Francàs, Plenari Comunicació2 El director de comunicació del Consorci Hospital Clínic de Barcelona i membre del consell tècnic assessor de comunicació de La Unió, Xavier Francàs, va oferir el punt de vista de les entitats a l'hora de construir informació per a premsa. A la seva intervenció, va reflexionar sobre els motius que porten a les entitats a fer comunicació corporativa com ara la promoció de l'entitat, la retenció del talent, la divulgació científica i també sobre la del propi sistema i la transparència, entre d'altres i també sobre la manera de fer-la més efectiva en relació als mitjans de comunicació.

En aquest sentit, va llançar diferents preguntes a la taula sobre com gestionar la immediatesa, sobre quins continguts interessen i en quin format, quins criteris haurien de fer noticiable un (tractament de dades, privadesa, etc)

Francàs va coincidir amb la taula de periodistes que la immediatesa ha anat en detriment de la qualitat de la informació i va considerar que és important que els mitjans entenguin que la immediatesa no sempre és possible ni necessària. En aquest sentir, va indicar que s'haurien d'acordar criteris entre ambdues parts i que els departaments de comunicació han d'intentar ajudar sempre facilitar informació de manera didàctica.

D'altra banda, va assegurar que, en el moment actual, les entitats han de ser proactives pensant què volen dir, a qui i com i generant contingut interressant.

Finalment, va explicar el Pla Estratègic 2016-2020 del Departament de Comunicació de l'Hospital Clínic, l'eix central del qual és el que anomenen "Projecte Ceba". Més de 1.200 treballadors del centre han estat implicats en la construcció del Pla Estratègic.

Aquesta iniciativa va associada a unes eines determinades (web i xarxes socials, fonamentalment) i consisteix en fer sortir el coneixement ooc a poc, per capes. La capa externa d'aquesta ceba és un nou portal de salut amb informació creada pel Clínic, el llençament del qual està previst per finals d'octubre.

Corresponsals interns a la xarxa

Segons va exposar, per dur a terme aquest projecte global, que consta de 42 treballs repartits en tres eixos: Recursos, Professionals i Pacients, les xarxes socials resulten de vital importància. En aquest sentit, Francàs va explicar que Facebook funciona molt bé perquè és "la xarxa dels pacients" i que Instagram els serveix com a xarxa interna. En aquest sentit, va destacar que del 4.500 empleats del Clínic, més de 500 estan vinculats amb les xarxes socials.

Respecte al nombre de queixes que es reben mitjançant les xarxes, va afirmar que no són superiors a les que es rebien en paper. 

Video Xavier Francas, Ple de Comunicació En aquest vídeo trobareu la intervenció de Xavier Francàs.

En el document adjunt, es pot consultar la presentació que va realitzar:

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 02/06/2025