Aquests van ser els temes que es van analitzar i exposar a la reunió:
1. Seguiment dels temes de recursos humans: es va adreçar a la Junta Directiva l'escrit del Vocal President que ha de servir d'apunt per a la reflexió i l'elaboració d'aportacions concretes per millorar la situació de crisi de professionals que viu tot el sector sanitari, sociosanitari i social, tant a Catalunya com a la resta de l'Estat espanyol. Es suggereix la necessitat de convocar una Jornada de Treball monogràfica per tal que es proposin accions estratègiques concretes a partir de les quals la patronal pugui ajudar a fer-les realitat.
2. Situació actual del compliment dels compromisos del Departament de Salut respecte al finançament de les obligacions del conveni de la XHUP: en converses amb el CatSalut, s'ha parlat que en els propers dies s'instrumentalitzaria la signatura de clàusules contractuals que formalitzarien les quantitats avançades de 2006 i garantirien la percepció per al 2007 per via de la pròrroga de les clàusules contractuals que se signessin.
3. Conveni Col.lectiu 2007-2008: el passat 24 de gener es va realitzar la primera reunió de la Mesa de Conveni per fixar un calendari i abordar qüestions de mètode.
4. Seguiment de les normes legislatives del sector sociosanitari: Decret de tipologia de centres: Es va informar que es va enviar des de La Unió una carta formal de sol·licitud de pròrroga en el benentès que no es van complir els compromisos d'un finançament específic per realitzar les adeqüacions estructurals necessàries i, a hores d'ara, són majoria les entitats que expliquen dificultats per complir la norma. Tot i que no disposem de resposta formal, es va comentar que ha estat concedit un temps de pròrroga per a aquelles entitats amb majors dificultats de compliment del Decret. Un cop rebem la resposta oficial, es farà arribar a totes les entitats del Consell.
5. Seguiment dels treballs del CMBD_SS: es va convocar al Grup de Treball Assistencial per revisar els primers resultats de l'estudi de complexitat. Es va acordar sol·licitar a totes les entitats els fitxers informatitzats de CMBD-SS de 2006.
6. Conveni signat amb el Departament de Salut sobre acions formatives per a l'ús racional del medicament: es va informar al Consell que ha estat signat un Conveni amb el Departament de Salut i el Servei Català de la Salut, juntament amb CHC, mitjançant el qual es subvencionarà l'execució d'un pla de formació destinat a metges per promoure i divulgar l'ús racional del medicament.
Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta
La Unió València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona) Tel. 93 209 36 99